مدیر توسعه شبکه های بهداشتی حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر بیش از ۸۲۶ خانه بهداشت در جمعیت روستایی در سطح استان خراسان رضوی فعال است .
کد خبر: ۴۹۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸ 12 September 2017
به گزارش تابناک : محمد حسن درخشان روز دوشنبه در جمع بهورزان رشتخوار با اشاره به انقلاب های ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: مرگ کودکان زیر یک سال در گذشته ۱۵۰در هزار تولد زنده بوده که امروزه این رقم به ۱۵مورد در هزار تولد زنده رسیده است.

وی دومین انقلاب را در حوزه بهداشت وپیشگیری، پزشک خانواده وسومین انقلاب رابرنامه های تحول حوز ه سلامت که استارت آن در دولت تدبیر وامید زده شد ذکر کرد.

درخشان خاطر نشان کرد: دولت در سال جاری توانسته در سطح استان خراسان رضوی، بیش از  ۲۵۶ مرکز خدمات سلامت تجهیز، تکمیل و راه اندازی نماید.

مدیر توسعه شبکه های بهداشتی حوزه دانشگاه علو م پزشکی مشهد پرونده الکترونیکی سینا را یکی از برنامه های دیرینه نظام پزشکی اعلام کرد و گفت:در برنامه چهارم و پنجم بعنوان یک برنامه تکلیفی بود که در دولت یازدهم این موضوع استارت خورد وامروزه پرونده الکترونیکی سنیا انحصارا توسط حوزه علوم پزشکی  مشهد  توانسته بیش از ۴میلون و۸۵۰هزار نفر ثبت اطلاعات هویتی خود را در این سامانه ارائه کرده اند.

درخشان گفت: در حال حاضر  بیش از دو میلون نفر در استان خراسان رضوی  پرونده سلامت آنان تشکیل و تکمیل شده و تاکنون بیش از ۱۵ میلیون نفر خدمت پزشکی  به این اقشارارائه شده است  .

به گفته وی در دولت گذشته در دانشگاه علوم پزشکی مشهد  بیش از هزارو ۱۵۰ بهورز فعالیت دارند  که ۱۳۰  بهورز کمبود داریم وتا سال ۹۸ که  ۴۰۰ نفر باز نشسته می شوند و کمبود بهورزان از طریق فارغ التحصیلان جبران می شود.

مدیر توسعه شبکه های بهداشتی حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علو م پزشکی مشهد هم در خصوص تحول نظام پزشکی در شهرستان رشتخوار گفت: شبکه بهداشت رشتخوار در تجهیز و نوسازی مراکز، پروژه ها پیشرو و بعنوان مرکز برتر در افتتاح پروژه های بهداشتی است.

وی سهم شهرستان رشتخوار از پروژه‌های بهداشتی در سال جاری از استان، ۱۷ پروژه عنوان کرد و تصریح کرد: شهرستان رشتخوار در زمینه آموزش بهورزان بیش از ۱۳ بهورز در حال آموزش دارد، که به‌زودی این نیروهای بومی در شهرستان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

خالقداد عرب فرماندار شهرستان رشتخوار نیز در حاشیه این مراسم گفت: بهورزان به‌عنوان طلایه‌دار عرصه سلامت در روستاها خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بهورز بهترین دوست مردم در روستا جهت ارتقا و افزایش سطح سلامت روستائیان فعال است، یادآور شد: رسالت بهورز رسالتی مهم و مسئولیتی بسیار سنگین در روستا است.

عرب گفت: ۱۴پروژه درمانی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال در مناطق روستایی شهرستان رشتخوار هم اکنون در حال ساخت می‌باشد، که  از لحاظ ساخت مراکز درمانی و جذب در این زمینه در بین ۳ رتبه برتر استان قرار دارد.

رشتخوار ۵۸ بهورز و ۳۸ خانه بهداشت، یک بیمارستان و ۷ مرکز جامع سلامت دارد.






منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار