دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: برخی داروخانه های این استان به دلیل تاخیر طولانی پرداخت صورت حسابهایشان از سوی سازمان های بیمه گر در معرض تعطیلی قرار دارند.
کد خبر: ۴۹۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 12 September 2017
به گزارش تابناک : دکتر محمدرضا افخمی روز سه شنبه افزود: پرداختی بیمه سلامت و تامین اجتماعی به داروخانه های این استان هفت تا هشت ماه تاخیر دارد. 
وی اظهار کرد: آخرین پرداختی اداره کل بیمه سلامت به داروخانه های استان مربوط به دی ماه پارسال و پرداختی بیمه تامین اجتماعی مربوط به بهمن ماه سال گذشته گزارش شده است. 
وی گفت: متصدیان داروخانه های استان خراسان رضوی به دلیل رویارویی با تبعات ناشی از چک های برگشتی و عدم تامین هزینه و مخارج خود با مشکلات متعدد روبرو هستند.
افخمی افزود: هم اکنون بیش از 800 داروخانه دولتی و خصوصی در این استان دایر است که 600 داروخانه از این تعداد در شهر مشهد فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: هم اکنون سازمان های بیمه سلامت و تامین اجتماعی که 90 درصد نسخه های دریافتی داروخانه ها را شامل می شوند، 2 هزار میلیارد ریال به داروخانه های این استان بدهکارند. 
وی گفت: میزان پرداختی هر یک از بیمه های تامین اجتماعی و سلامت به داروخانه های استان ماهیانه 150 میلیارد ریال است.
دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی، پرداختی نیروهای مسلح به داروخانه ها را 'به نسبت مناسب' توصیف کرد.
هم اکنون 12 هزار داروخانه با حدود 22 هزار داروساز در کشور فعال هستند که استان ‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان بیشترین تعداد داروخانه و داروساز را در کشور دارند. 
انجمن داروسازان ایران به عنوان اتحادیه صنفی بر ‌فعالیت ‌های دارویی از تولید تا عرضه نظارت دارد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار