همه یا حداقل کسانی‌که به دنبال تلفیقی از هیجان و آرامش هستند باید کایاک‌سواری را تجربه کنند. در این مقاله به معرفی زیبا‌ترین مقاصد کایاک‌سواری در اروپا می‌پردازیم.
کد خبر: ۴۹۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 12 September 2017

به گزارش تابناک : دوست‌داران سفرهای ماجراجویانه به دنبال طبیعت بکر، مناظر خیره‌کننده و ضربان قلب شدید‌تر هستند. کایاک‌سواری از معدود کارهایی است که این نیاز را ارضا می‌کند. مناظر فوق‌العاده‌‌ای چون کوه‌های پوشیده از برف و  غارهای مسحور‌کننده چنان شکوهی به اطراف‌تان می‌دهند که زحمت سفر و پارو زدن را به جان بخرید. در این مقاله به بررسی بهترین مقاصد کایاک‌سواری در قاره‌ی اروپا می‌پردازیم.

ساحل دالماسی (Dalmatia)

ساحل دالماسی

سواحل ریگی، آب‌های فیروزه‌ای پر‌تلالو و پس‌زمینه‌ای از کوهستان، این منطقه از کرواسی را به مقصدی رویایی برای کایاک‌سواری بدل کرده است. جزایر تکه‌تکه فراوان محافظ کایاک شما در برابر موج‌های دریای «آدریاتیک» (Adriatic) خواهد بود. سنگ‌های آهک و دیگر اشکال صخره‌ای و متوسط دمای تابستانی  ۲۴  درجه‌ی سانتی‌گراد قطعا محیط دلپذیری برایتان ایجاد می‌کند.

تورهایی برای بازدید از مناطق کم‌سکنه‌تر وجود دارد که شامل بازدید از جزیره‌ی «راب» (Rab) و شش جزیره‌ی دیگر می‌شوند. از سواحل شنی و زمین‌های بایر با بهترین منظره از ماه گرفته تا جنگل‌های سرسبز، همگی از جاذبه‌های این جزایر هستند. می‌توانید هیجان کار را بالا ببرید و غارنوردی کنید؛ ویرانه‌هایی که قدمت‌شان به قرن چهارم میلادی باز‌می‌گردد را تماشا کرده و در کنار دلفین‌ها کایاک‌سواری کنید. کایاک‌سواری در این منطقه آمیزه‌ای از زیبایی، چالش و نشاط خواهد بود.

ساردنی (Sardinia)

ساردینیا ایتالیا

درست است که ساحل «امرالد» (Emerald) در «ساردنی» به عنوان مکانی مجلل و اعیانی شناخته می‌شود.  ولی ما به خاطر چیز دیگری ساردنی را در فهرست خود قرار داده‌ایم. فرای تفریحگاه‌های پرطرفدار و قایق‌های تفریحی آنچنانی، طبیعت زیبایی قرار دارد که ساردنی را به مقاله‌ی ما راه داده است. اشکال صخره‌ای دندانه‌دار، خلیج‌های مسحور کننده و آب‌ بلورین دریا از جمله زیبایی‌های طبیعت در این منطقه هستند. می‌توانید از  کلاس تاریخ طبیعت هم استفاده کنید چرا که در «ساردنی» چند غار باستانی وجود دارد. می‌توانید در آن‌ها چکنده‌سنگ‌های رنگارنگ یا حکاکی‌های مربوط به دوره‌ی نوسنگی را از نزدیک ببینید.

وقتی می‌گوییم «ساردنی» شما را جادو می‌کند، فکر می‌کنید اغراقی در کار است؛ پس از این منطقه دیدن کنید و جادو را با چشم خودتان ببینید.

می‌توانید از تورهای مربوط به این جزیره‌ی شگفت‌‌انگیز یا جزیره‌ی فرانسوی مجاور آن، «کرس» (Corsica) استفاده کنید. در «کرس» بیش‌تر در کنار صخره‌های گچی «بونیفاسیو» (Bonifacio) کایاک‌سواری می‌شود. درحالی‌که روی آب‌های نیلگون حرکت‌ می‌کنید، شاهد سواحل زیبا، بنادر تاریخی و روستاهای تپه‌نشین خواهید بود.

در «ساردنی» می‌توان بین سواحل تماشایی جزایر «مادالنا» (Maddalena) و شبه‌جزیره‌ی دورافتاده‌ی «سینیس» (Sinis) را با کشتی گشت. تورهایی هستند که این تجربه را برایتان میسر کنند. امکان پیاده‌روی در تاکستان‌های محلی، باغ‌های زیتون و عمیق‌ترین دره‌ی اروپا مزیت دیگر این سفر به شمار می‌رود.





منبع : ECOPHILES 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار