خبر خوش برای کارگران ساختمانی
دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران گفت: محدودیت‌های مربوط به ثبت نام بیمه کارگران ساختمانی برطرف شده است.
کد خبر: ۴۹۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷ 12 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ هادی ابوی اظهار داشت: مشکلات و محدودیت‌هایی که در حوزه بیمه کارگران ساختمانی وجود داشت رفع شده و از یک ماه و نیم پیش این افراد می‌توانند در سامانه رفاهی که دولت برایشان پیش بینی کرده ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: البته افرادی که به عنوان کارگر ساختمانی در این سامانه ثبت نام می‌کنند باید حتماً کارت مهارت فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده و پس از آن از طریق انجمن‌های صنفی خود برای زیر پوشش بیمه قرار گرفتن اقدام داشته باشند.

دبیرکل کانون انجمن‌های صنفی کارگران کشور ادامه داد: انجمن‌های صنفی مربوطه بعد از بازرسی کارگران را به سازمان تأمین اجتماعی معرفی کرده و محدودیت تعداد نیز برای افراد برداشته شده است.

ابوی با بیان اینکه سیستم سابق بیمه شدن کارگران ساختمانی دارای چالش‌های زیادی بود تأکید کرد: بعد از برخی بازرسی‌ها، مشخص شد عده زیادی از افراد در مشاغل دیگر مانند بنگاه معاملات املاک و یا فروش میوه و تره‌بار از مزایای بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کردند که با انجام بازرسی‌ها و فرآیند جدید از آن پیشگیری می‌شود.

وی بیان کرد: در فرآیند جدید اگر فردی دارای جواز کسب باشد دیگر نمی‌تواند از مزایای بیمه کارگران ساختمانی حتی اگر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه را داشته باشد استفاده کند.
منبع؛ تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار