معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: خراسان رضوی در طول سه سال گذشته رتبه اول شورای تامین را کسب کرده است.
کد خبر: ۴۹۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 14 September 2017
به گزارش تابناک : دکتر سیدجواد حسینی در دیدار با آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با اشاره به 8 حوزه زیر مجموعه معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی اظهار کرد: در حوزه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی طرح بیمه سلامت اتباع خارجی  اجرایی شده که تا کنون 33  هزار نفر از اتباع دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده‌اند.
 
وی افزود: به دنبال تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بازنماندن دانش‌آموزان اتباع از تحصیل ، در حال حاضر بیش از 70 هزار دانش آموز اتباع خارجی در استان مشغول به تحصیل هستند که 55 هزار نفر آنان دارای برگه اقامتی معتبر و 15 هزار نفر نیز برگه اقامت ندارند.
 
حسنی تصریح کرد: 45 هزار تبعه خارجی فرصت اشتغال مجاز در استان را دارند و در سرشماری اخیر 5 هزار و 28 نفر تبعه غیر مجاز خارجی شناسایی شده است.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه در استان 11 تشکل غیر دولتی در حوزه اتباع فعالیت می‌کنند، افزود: شورای فرهنگی اتباع خارجی در راستای مباحث فرهنگی این حوزه در استان فعالیت دارد.
 
حسنی با اشاره به تدوین سند پدافند غیر عامل در استان گفت: در حوزه اداره کل پدافند غیر عامل استان سند پدافند غیر عامل طراحی و تدوین شده است که این کار در کشور بی نظیر است و مبنایی برای سایر استان ها شده است.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به فعالیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در 5 ماهه نخست سال جاری 33 باند قاچاق مواد مخدر شناسایی شده است و کشفیات مواد مخدر در این 5 ماهه 15 تن بوده که نسبت به مدت مشابه قبل 11 درصد افزایش را نشان می دهد.
 
وی افزود: برگزاری جشنواره ملی داستان کوتاه تلنگر با هدف آموزش و پیشگیری از مواد مخدر،آموزش مهارت های زندگی، برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه 13 هزار دانشجوی استان، طرح روستای پاک عاری از دخانیات از جمله فعالیت های صورت گرفته شده در راستای فرهنگ سازی و مبارزه با مواد مخدر در استان است.
 
حسینی تصریح کرد: 55 طرح با پوشش قرارگرفتن 46 هزار و 750 نفر توسط سازمان های مردم نهاد در حوزه مواد مخدر  در استان به اجرا گذاشته خواهد شد.
 
معاون استاندار خراسان رضوی با اشاره به مراکز ماده 16 استان گفت: 6 مرکز ماده 16 در استان برای جمع آوری و نگهداری معتادین متجاهر وجود دارد که امید است با استفاده از ظرفیت شوراهای شهر خصوصا شهر مشهد بتوان امکانات این مراکز را افرایش داد.
 
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره  به  فعالیت‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گفت: کشفیات کالای قاچاق در 5 ماهه نخست سال جاری 22 درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.
 
وی افزود: طرح تعاونی مرزنشینان، افزایش حریم مرز و ثبت اطلاعات 28 هزار انبار استان در سامانه جامع انبار از فعالیت های صورت گرفته در راستای کاهش قاچاق کالا و ارز در استان می باشد.
 
حسینی  دفتر امنیتی و انتظامی را یکی از دفاتر زیر مجموعه این معاونت دانست و افزود: با وجود مولفه های زیاد تولید کننده ناامنی در استان ، در سال های اخیر مورد امنیتی در استان رخ نداده است و خراسان رضوی در طول سه سال گذشته رتبه اول شورای تامین را کسب کرده است.
 
وی افزود: بر اساس بررسی انجام گرفته در سال گذشته، 83.5 درصد مردم استان از امنیت رضایت داشتند که این میزان پنج درصد از میانگین کشوری آن بالاتر است.
 
معاون استاندار راه اندازی پارلمان مشورتی 28 شهر استان را از فعالیت های صورت گرفته شده در دفتر بانوان و خانواده دانست و افزود: در راستای کنترل و کاهش آمار طلاق و افزایش ازدواج زنجیره ازدواج تا طلاق در استان ترسیم شده است و آموزش های قبل ازدواج و توانمندسازی دختران و پسران از 2 ساعت به 12 ساعت افزایش یافته است.
 
 وی افزود: با این اقدامات سال گذشته یک درصد رشد در ازدواج اتفاق افتاد و در پنج ماهه ابتدای امسال نرخ طلاق استان بعد از 25 سال، 13.2 درصد کاهش یافت و رتبه استان از نظر طلاق که در سال 92 در جایگاه نخست کشور بود امسال به رتبه هشتم تنزل پیدا کرد.
 
حسینی تصریح کرد: در راستای اشتغال بانوان، 587 طرح به ارزش 280 میلیارد ریال با فرصت اشتغال‌زایی برای سه هزار نفر در استان مصوب شده است.
 
 معاون استاندارسه راهبرد اصلی در انتخابات اخیر را سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری دانست و افزود: با فعالیت های صورت گرفته شده در دفتر سیاسی و انتخابات این سه راهبرد به خوبی محقق شد.
 
وی افزود: راه اندازی خانه احزاب، پیگیری مسائل و مشکلات کارگری، دانشجویی و اقوام و مذاهب از جمله  فعالیت های انجام شده در حوزه دفتر سیاسی و انتخابات است.
 
معاون استاندار خراسان رضوی درباره اقدامات این استان در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: این موضوع در قالب اجرای طرح ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با همکاری 13 دستگاه اجرایی انجام گرفت که در این خصوص 84 پروژه با اعتبار 40 میلیارد ریال در حال اجراست.
 
وی اظهار کرد: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، مشارکت نظام مند سمن ها هدفگذاری شد که در این زمینه 120 سمن در استان فعال شدند.
 
حسینی افزود: تدوین و اجرایی نمودن ده راهبرد در حوزه سازمان های مردم نهاد، پیگیری اجرایی شدن حقوق شهروندی، تدوین شناسنامه فرهنگی شهرستان ها،راه اندازی خانه تشکل‌های غیردولتی و خانه جوان، تدوین نظام نامه تعامل دولت با سازمان های مردم نهاد از جمله فعالیت های دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری است.
 
 
 
 
 
 
منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار