امام جمعه تبریز به برپایی جشن‌های عروسی مختلط در شهر اشاره کرد و گفت: امید است چنین موضوعی صحت نداشته باشد ولی در صورت صحت موضوع، باید اماکن و نیروی انتظامی دقت لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۴۹۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴ 15 September 2017
به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با اشاره به دیدار دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقام معظم رهبری اظهار کرد:در این دیدار رهبر فرزانه انقلاب به رعایت جایگاه مهم و اثرگذار مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کردند تا اعضای مجمع تشخیص توجه ویژه به مسئله انقلابی ماندن و بودن داشته باشند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار خود با اعضای جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام فرموده‌اند که مجمع تشخیص مصلحت نظام محل مصلحت سنجی نبوده و بلکه محل تفکر انقلابی است، افزود: لزوم نگاه بلند مدت و دقیق نسبت به مسائل از دیگر تاکیدات ایشان به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بود تا اعمال مصلحت با نگاه بلندمدت بوده و از روی روزمرگی نباشد تا برنامه‌های بلندمدت در این مجمع جاری شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رهبر فرزانه به تعامل قوای سه‌گانه با مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید داشتند تا سیاست‌های نظام توسعه یابد، اشاره کرد وگفت: امید است دور جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجرای منویات مقام معظم رهبری موفق باشد.

نماینده ولی فقیه در استان در تشریح مناسبت‌های هفته به روز خانواده در این هفته اشاره کرد و افزود: برنامه‌های آتی خطبه نماز جمعه را به تبیین جایگاه خانواده اختصاص خواهم داد زیرا این موضوع بسیار مهمی در جامعه است.

وی اضافه کرد: باید راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که طلاق در کشور رواج داده نشده و کرامت زن در اجتماع و خانواده رعایت شود، راه درست در این زمینه اصلاح دید درست به زن است ضمن آنکه رعایت پشتوانه‌های قانونی در جامعه باید لحظ شود.

ابراز نگرانی از برپایی جشن‌های عروسی مختلط در تبریز

آل‌هاشم به برپایی جشن‌های عروسی مختلط در شهر اشاره کرد و گفت: امید است چنین موضوعی صحت نداشته باشد ولی در صورت صحت موضوع، باید اماکن و نیروی انتظامی دقت لازم را برای برخورد با این پدیده داشته باشند.

وی به اهمیت ایجاد احساس وظیفه در بین دستگاه‌های فرهنگی تاکید و بیان کرد: هر کدام از دستگاه‌ها باید برنامه‌های دقیق و مدون داشته باشند تا بتوان از فروپاشی خانواده جلوگیری کرد.

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: برخی مسوولان از نظر کاری خادم و دلسوز هستند و فقط به دنبال اهمیت کار خود بوده ولی توجهی به خانواده خود ندارند و آنها را رها کرده‌اند و عنان اختیار خانواده از دستشان خارج شده است،خانواده‌ نیاز به محبت و توجه دارد.

وی خطاب به سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی در خصوص ابلاغ برنامه‌ای برای یک روز با خانواده، گفت: باید همه چند ساعتی را در کنار خانواده گذرانده و برنامه‌های زندگی را مرور کنند تا کمبودها جبران شود.

آل‌هاشم به لزوم توجه به قشر بازنشسته در جامعه اشاره کرد و افزود: چرا باید فردی که چندین سال برای کشور زحمت کشیده بعد از چند سال از یاد برده شود، نباید به اهدای یک لوح و تقدیر در یک روز به این عزیزان اکتفا کرد بلکه هر روز یاید روز ارج نهادن به انها تقلی شود.

ولایت‌مداری و دینداری شهریار در برهه‌های انقلاب را فراموش نخواهیم کرد

وی خاطرنشان کرد: در این روزها با بزرگداشت شاعر متعهد و انقلابی کشورمان و افتخار استان یعنی شهریار شیرین سخن روبه رو هستیم که ولایت‌مداری و دینداری ایشان در تمام برهه‌های انقلاب را هیچ‌گاه فراموش نخواهیم کرد.

خطیب جمعه تبریز اضافه کرد: عشق و علاقه شهریار به امام راحل و مقام معظم رهبری همچنین سرزمین مادری خود و مهم‌تر از همه عشق به مولا علی(ع) هیچ‌گاه فراموش شدنی نخواهد بود و باید شعرای جوان مسیر شعرای انقلاب را ادامه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: اشعار شهریار مورد پسند همگان بوده و در ایام محرم برای اشعاری که این شاعر انقلابی در وصف ائمه سروده، گریسته‌اند .

معیار اهدای جایزه صلح بر همگان مشخص شد

وی به کشتار بیش از ۴ هزار زن و مرد و کودک در میانمار اشاره کرد و افزود: برخی از این اجساد را زنده زنده سوزانده و خانه آنها را تخریب کرده‌اند و محافل مدعی صلح به رئیس جمهور میانمار جایزه صلح داده‌اند.

خطیب جمعه تبریز افزود: معلوم است که معیار اهدای جایزه صلح هیچ تطابقی با حقوق بشر و انسانیت ندارد.

بی‌تفاوتی سازمان حقوق بشر نسبت به کشتار مسلمانان میانمار دردآور است

وی بی‌تفاوتی کشورها به کشتار مسلمانان میانمار را یادآور شد و گفت: چرا سازمان حقوق بشری هیچ اقدامی نکرده و توجه خود را به مسائل بی‌اهمیت معطوف داشته جای تامل بوده و دردآور است،انگار نه انگار که در منطقه‌ای نسل‌‌شی صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین نشانه مومن و بنده ویژه خداوند اعتدال در انفاق است، افزود: بندگان خدا افرادی هستند که در صورت انفاق نه اسراف و نه سخت‌‌یری داشته باشند بلکه میانه‌روی کنند.

وی افزود: موضوعی که رعایت آن باعث آرامش در زندگی فردی و اجتماعی می‌شود، اعتدال در انفاق و مصرف است.

امام جمعه تبریز به ایام جشن عاطفه‌ها در این روزها اشاره کرد و گفت: رسیدگی به خانواده مستضعفین کار بزرگی است و افرادی که وضع خوبی دارند باید کمک مطلوبی به آنها داشته باشند.

نگرانی از معضل بزرگ اسراف در کشور

خطیب جمعه تبریز با اشاره به معضل بزرگ اسراف در کشور بیان کرد : برخی‌ بخیل بوده و نه تنها به دیگران بلکه به خانواده خود نیز کمک نمی‌کنند اما در مقابل افرادی هستند که رو به اسراف آورده و در همه مورد دچار افراط شده‌اند.

وی اذعان داشت: در ایام بازگشایی مدارس هستیم و توجه به کودکان محروم داشته باشیم تا بتوان با کمک به فقرا، آن را در کشور ریشه‌کن کرد./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :