مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد ٢٥٠ میلیون تومان بُن به نمایشگاه از طریق بانک شهر اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۴۹۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 16 September 2017
به گزارش تابناک : علی خیلدار در گفتگو با شبکه چهار سیما در حاشیه هشتمین نمایشگاه کتاب استان البرز این رویداد فرهنگی را سیصد و سی و سومین نمایشگاه کتاب استانی وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه در آستانه بازگشایی مدارس و با بیش از ٣٢ هزار عنوان کتاب در حال فعالیت بوده و مخاطبانی از نسل جوان، نوجوان و اصحاب فرهنگ و هنر دارد. وی با اشاره به اینکه غالب کتابخوان ها متقاضی کتاب های ادبی در نمایشگاه هستند افزود: انتشاراتی ها سعی کردند در این حوزه نیاز مردم را پاسخ دهند و البته علاوه بر اطلاع رسانی به مردم تلاش کردیم با تقویت برنامه های جنبی نسل جوان و نوجوان بیشتر جذب نمایشگاه شوند. خیلدار برگزاری کارگاه های آموزشی کتاب، شعر، نقد کتاب، نمایش های خیابانی، اجرای تئاتر، موسیقی و ... را از جمله برنامه های جانبی نمایشگاه برای حضور مردم عنوان کرد و اظهار داشت: البته با توجه به وضعیت کتاب در جامعه نمایشگاه به تنهایی نمی تواند فقر مطالعه را برطرف کند و بخشی از کار است. وی تصریح کرد: دغدغه مندان عرصه فرهنگ باید وارد میدان شده و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی تمام ظرفیت های خود را به کار گیرند چرا که نمی شود کسی دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشد اما به نمایشگاه کتاب مراجعه نکند و در بیانات مقام معظم رهبری موکدا آمده است که ایشان عمیقا نگران حوزه فرهنگ و کتاب هستند. خیلدار گفت: از مسئولین، معلمان و ... در جامعه خواستارم که مردم را به سمت فرهنگ کتابخوانی سوق دهند چرا که امروز بزرگترین امر به معروف کتاب خواندن است و فعالان عرصه فرهنگ باید کتاب را مورد توجه قرار دهند و فرهنگ و حلقه تمدن ما به کتاب وصل است. وی با اشاره به اینکه دلسوزان فرهنگ و هنر باید در عرصه کتابخوانی حضور فعال داشته باشند افزود: رویکرد نمایشگاه دسترسی آسان مردم به کتاب با قیمت مناسب بود که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد ٢٥٠ میلیون تومان بن به نمایشگاه از طریق بانک شهر اختصاص داده شده است و مردم می توانند از تخفیف ٢٠ درصدی استفاده کنند و البته ناشران نیز تخفیف ١٠ الی ٢٠ درصدی را ارائه کرده اند. خیلدار اظهار داشت: نسبت به سال گذشته در حوزه سخت افزاری امکانات بهتری در نمایشگاه دیده شده است و با توجه به دغدغه مردم در حوزه آب، محیط زیست و ... مسئولین برای پاسخگویی به آنها در قالب کارگاه هایی در نمایشگاه حضور پیدا کردند. 
وی تصریح کرد: ٢٠ عنوان کتاب تا کنون در نمایشگاه رونمایی شده است و این رویکرد امسال در نمایشگاه با فضای بیشتری اجرا شد اما با توجه به جمعیت ٢,٥ میلیونی البرز انتظارات برای استقبال مردم بیشتر است. خیلدار گفت: برگزاری نمایشگاه و رونق خرید کتاب فضا را برای حوزه چاپ و نشر در راستای ارائه آثار بیشتر به بازار فرهنگ فراهم کرده و حوزه چاپ و نشر و کتاب فروشی های شهر فعال خواهند شد و مسئولانه تر در عرصه کتاب قدم بر می داند. مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه جوانان ما امروز به رمان، جمعیت میانسال به کتاب های تاریخی و برخی به متون مذهبی علاقه دارند خاطر نشان داشت: در حال حاضر دو رمان و یک متاب تاریخی در دست مطالغعه دارم.






منبع : سپیدارنیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار