رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای شهر مشهد معماری بناها عاملی بر توسعه گردشگری است، گفت: باید در عصر معاصر نیز بناهای جدید با معماری خاص برای جذب گردشگر و زائر احداث شود.
کد خبر: ۴۹۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱ 16 September 2017
به گزارش تابناک : محمد هادی مهدی‌نیا در دومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی اسلامی که در پژوهش‌سرای فرهنگ و ادب پارسی برگزار شد، اظهار کرد: امروز توسعه گردشگری در شهر مشهد ارتباط مستقیم با توسعه اقتصادی دارد.
وی با اشاره به ارتباط توریست و هنر معماری افزود: امروز در ایران و سایر کشورهای جهان اکثر نقاط گردشگری مربوط به بناهایی با معماری خاص و ویژه است که حتی برخی از اینها در عصر معاصر ساخته شده است.
مهدی‌نیا بیان کرد: متاسفانه در دوره معاصر در ساخت بنا چه در کشور و چه در شهر مشهد غفلت شده البته در دهه 20 و 30 بنای آرامگاه فردوسی، خیام و موزه نادر در استان احداث شده اما بعد از آن نتوانستیم با ایجاد بنایی جدید سبب جذب گردشگر شویم.
رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز ایران جز 10 کشور جهان از نظر جاذبه‌های گردشگری است که متاسفانه از این ظرفیت استفاده نشده اما بناهای شاخص کشور همچون تخت جمشید و نقش جهان نیز که سبب جذب گردشگر داخلی و خارجی شده یک بنای معماری هستند اما بنای معماری معاصر نیز می‌تواند سبب ماندگاری زائر و گردشگر شود.
وی اظهار کرد: در بحث احداث یک بنای با معماری خاص کارفرمایان نیز نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند که در این دوره از مدیریت شهری مشهد نیز می‌توان شاهد احداث بناهای خاص با معماری ویژه بود که امیدواریم در دوره شورای پنجم مشهد با احداث از این قبیل بناها در حوزه ماندگاری زائر و گردشگری گام‌های مثبتی برداریم.






منبع : ایمنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار