در معاملات امروز بازار سهام انتظار برای نوسان قیمت جهانی نفت خام باعث شد تا پالایشی‌های پیش‌رو بازار سهام باشند، بازاری که هنوز به تک‌سهم‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام شناوری پایین توجه دارد.
کد خبر: ۴۹۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲ 16 September 2017

به گزارش تابناک : شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 25 شهریور ماه 96 با افزایش 159 واحدی روی رقم 83 هزار و 683 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 43 واحدی عدد 17 هزار و 589 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 35 واحدی به رقم  91 هزار و 224  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما  در حالی با افزایش 37 واحدی به رقم  58 هزار و 181  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 747 واحدی عدد  184 هزار و 865  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 7 واحدی به رقم 951 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران هر یک با 55 واحد ، پالایش نفت بندر عباس با 48 واحد و پالایش نفت تبریز با 27 واحد افزایش  بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 78 واحد ، فولاد مبارکه با 18 واحد و سایپا با 10 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 194 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 728  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 368  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های کارخانجات کاشی و سرامیک حافظ و حق تقدم خرید سهام آن، بیمه دانا، حق تقدم  خرید سهام سرمایه‌گذاری پردیس، اوراق اختیار فروش تبعی پتروشیمی جم، حق تقدم استفاده نشده زرین‌معدن آسیا، قند ارومیه، سرمایه‌گذاری ارزش‌آفرینان، نئوپان 22 بهمن، صنعتی شیمیایی رنگین، اوراق مرابحه شرکت بناگستر کرانه، اوراق اجاره واسط مالی اردیبهشت یکم در نماد صایتل، واحد صندوق جسورانه یکم آرمان آتی، اوراق اجاره واسط مالی دی بر روی سهام صدانا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع و معادن احیاسپاهان، حق تقدم ایران‌دارو، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 220 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش کمتر از 42 میلیارد تومان کد به کد شد.

در پتروشیمی مبنی نیز 10 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

همچنین 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد. در پتروشیمی خراسان نیز 8 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو بود. همین وضعیت در مخابرات ایران تکرار شد به طوریکه 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت. همچنین 5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش حدود 500 میلیون تومان با معاملات انتقالی سهامداران عمده همراه شد. 

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام همسو با خبرهای جهانی و ماجراجویی‌های  جدید کره شمالی بر سر آزمایش موشک هسته‌ای دیگری که در روز گذشته انجام شد، شاهد پیش‌رو گروه پالایشی‌ها به تبع رشد قیمت جهانی نفت خام بود. بازاری که به نظر می‌رسد با وجود شکل‌گیری صف خریدها نه چندان پایدار در گروه پالایشی اما همچنان به دنبال فرصت فروش با هدف شناسایی سود در واپسین روزهای باقیمانده تا پایان شهریور ماه امسال است. 

با این همه معامله‌گران کوتاه‌مدت‌نگر همچنان تمرکز اصلی خود را بر سهم‌های کوچک و برخودار از سهام‌شناوری پایین دوخته‌اند. در این بین گروه غذایی‌ها با رنج شدن قیمت سهام همزمان با برخی خبرهای خوش صادراتی در این گروه دارند. در گروه سایر محصولات کانی غیرفلزی نیز امروز بازار سهام شاهد تکاپوی معامله‌گران حقیقی برای حرکت قیمت سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی بود. 

در سایر گروه‌ها و نمادهای معاملاتی اما حجم معاملاتی متعادل اما در داد و ستدهای کم‌تعداد در حالی رقم خورد که اغلب معاملات امروز سهام در محدوده صفر تابلو بسته شد.

 
 
 
 
 
منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار