معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه قطع درختان جنگلی مرزن‌آباد چالوس غیرقانونی است، گفت: باید با کمک مراجع قضایی وارد عمل شویم.
کد خبر: ۴۹۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 16 September 2017
به گزارش تابناک : علی‌اکبر یداللهی امروز در شهرستان ساری، با اعلام اینکه موضوع برداشت غیرقانونی چوب از جنگل‌های منطقه مرزن‌آباد چالوس را از زمانی که مورد پیگیری این رسانه قرار گرفت را در برنامه کاری قرار دادم، اظهار کرد: مسؤول محیط زیست چالوس در منطقه حضور یافت و مستندات تخلفاتی که در حال انجام است را تهیه کردند.
وی تصریح کرد: مراتب اعتراض محیط زیست به صورت قانونی از طریق مقامات قضایی در حال پیگیری است و باید با کمک مراجع قضایی وارد عمل شویم.
معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران تاکید کرد: هرگونه قطع درخت از جنگل‌های شمال کشور ممنوع است و این موضوع باید به صورت جدی در برنامه کاری قرار گیرد و محیط زیست پیگیری این امر است.
این مسؤول اضافه کرد: پس از برداشت 70 تا 80 ساله این حق طبیعت است که 10 سال تنفس کند و محیط زیست از هیچ کوششی در این ارتباط دریغ نمی‌کند.
به گزارش فارس، با توجه به ممنوعیت قطع درختان در جنگل‌های شمال کشور عده‌ای بدون توجه به این مصوبه در حال برداشت از جنگل‌های این منطقه هستند.
 سیدمحمود حسینی عضو شورای روستای آشیر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد: پس از اطلاع‌رسانی در ارتباط با تخلفی که در این منطقه در حال انجام است، فرد متخلف با افزایش تعداد نیروهای میزان برداشت از جنگل را شدت بخشید.
وی اضافه کرد: چرا باید عده‌ای بدون توجه به مصوبه قانونی اقدام به قطع درخت کنند و هیچ ارگانی مانع از فعالیت آنها نشود.
افرادی که در حال برداشت غیر قانونی از جنگل‌های این منطقه بودند، برای خاموش کردن اعتراضات مقامات محلی اعلام می‌کردند که مجوز در اختیار دارند، این موضوع در مصاحبه امروز معاون فنی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران  کاملا رد شده و گفت: هر گونه قطع درختان از مناطق جنگلی شمال کشور ممنوع است.
با توجه به این مصوبه انتظار است که مقامات مسؤول نسبت جلوگیری از قطع درختان منطقه اقدام کنند.






منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار