وزیرصنعت در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، بازنگری در قیمت سی ان جی را خواستار شد.
کد خبر: ۴۹۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 17 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ اردشیر دادرس- رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور در گفتگوی 18:30 درباره علت درخواست وزیر صنعت برای بازنگری نرخ سوخت گاز طبیعی گفت: کارمزد جایگاه ها در وضع بحرانی است؛ اکنون نیاز به یک حرکت ضربتی برای نجات جایگاه های سوخت هستیم.
 
 دادرس درباره تعداد جایگاه فعال سوخت سی ان جی در کشور گفت: بیش از دو هزار و چهارصد جایگاه در کشور ایجاد شده است باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور اظهار داشت: از اوایل دهه 80 سوخت سی ان جی به صورت توسعه ای در کشور فراگیر شد، بطوری که امروز با وجود بیش از 2 هزار و 400 جایگاه این سوخت در سراسر کشور، از این ظرفیت به طور کامل و با توجیه اقتصادی استفاده نمی شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا استقبال مردم از سوخت سی ان جی کاهش یافته بیان کرد: قیمت بالای این فرآورده نسبت به استانداردهای جهانی از مهمترین عواملی است که تمایل مردم برای استفاده از این سوخت را کاهش داده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی CNG کشور گفت: طبق استانداردهای جهانی بهای سوخت سی ان جی باید 20 تا 25 درصد بهای بنزین باشد، اما در کشور ما این نسبت بیشتر است.
 
دادرس با تأکید بر اینکه بهای سی ان جی باید کاهش یابد، گفت: رعایت نسبت مذکور و ایجاد فاصله ای معنادار میان بهای بنزین و سی ان جی می تواند مردم را به استفاده هرچه بیشتر از این سوخت جایگزین ترغیب کند.

وی در توجیه لزوم کاهش قیمت سی ان جی گفت: برای تحریک تقاضا کاهش قیمت یک ضرورت است.

دادرس گفت: کارمزد جایگاه ها در وضع بحرانی است و با یک طرح ضربتی باید از این وضع نجات پیدا کنند و ما نیاز به بسته های حمایتی در این زمینه داریم. روش کارمزدی منسوخ شده است باید به سمت روش حق العمل کاری برویم.
 
منصور ریاحی مدیر عامل بخش فرآورده های نفتی مهمان تلفنی برنامه هم با اشاره به در دستور کار بودن کاهش قیمت سی.ان.جی گفت: موافق کاهش قیمت و در این باره منتظر مصوبات دولت هستیم.
 
 ریاحی با اشاره به وجود دو هزار و چهارصد جایگاه افزود: ما مشکلی در تامین سی.ان.جی نداریم ولی مصرف کم است و از این ظرفیت استفاده نمی شود.
 
وی گفت: جذابیت کاهش قیمت می تواند تقاضا را تحریک کند تا این ظرفیت بدون استفاده نباشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار