کد خبر: ۴۹۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 17 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»علی‌محمد پارسائیان، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان یزد از برگزاری هفتمین جشنواره کشوری شعر بسیج با عنوان «قدقامت زخم» خبر داد.
پارسائیان اظهار کرد: این جشنواره با موضوعات «رستاخیر عشق: حماسه انقلابی پیاده‌روی اربعین»، «هیهات مناالذله»، «صلح با خزان هرگز: استکبارستیزی»، «حماسه‌‌های صبر: زنان عاشورایی»، «کل یوم عاشورا: زنان عاشورایی»، «آخرین منتقم: عاشورا و انتظار»، «اذان به وقت زخم: حضرت علی اکبر مقتدای جوانان عاشورایی»، «از تو حرکت از خدا برکت: اقتصاد مقاومتی»، «قدم‌های جهادی: تولید داخلی و جهاد اقتصادی»، «کار و کرامت انسانی» با حضور هنرمندان و شاعران کشور برگزار می شود.
وی افزود: شاعران می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ شهریور ماه در ۴ بخش شعر کلاسیک، شعر محاوره و ترانه، بخش شاعران نوجوان ویژه متولدین فروردین ۸۳ تا فروردین ۷۸ و شعر سپید در سایت www.vaazheh.ir  ثبت کنند.
وی بیان کرد: امیدواریم استان یزد با ظرفیت و استعداد خوبی که در زمینه شعر دارد، در این جشنواره مانند ادوار گذشته خوش بدرخشد، سازمان بسیج هنرمندان همواره حامی شعرای جوان و با استعداد استان یزد خواهد بود.
پارساییان همچنین از تشکیل کمیته های علمی، اجرایی و تبلیغات جشنواره خبر داد و گفت: کمیته تبلیغات از یک ماه پیش به صورت جدی با تشکیل گروه و کانال مجازی با حضور بیش از ۴۰۰ شاعر کشور آغاز به کار کرد و زیر نظر دبیر علمی جشنواره با همراهی انجمن شعر نخبه پروران اوج هنر، برنامه هفتگی بداهه سرایی با محوریت موضوعات مرتبط با فراخوان و مسایل روز در گروه مجازی با حضور شاعران کشور برگزار شد که پنج بداهه سرایی با موضوعات، شهید حججی و شهدای مدافع حرم، شهدای منا و هجو رقص شمشیر جاهلیت مدرن، امام هادی با توجه به زیارت جامعه کبیره، غدیر و ولایت ، اربعین حسینی، برگزار شد.
وی همچنین از انتشار مجموعه شعر از «هنر تا حرم» دستاورد همایشهای فصلی اوج هنر ویژه شاعران استان یزد خبر داد و همچنین منتخب اشعار رسیده به کنگره کشوری نیز توسط کمیته علمی جشنواره، جمع اوری  و منتشر خواهد شد.  
پارساییان تصریح کرد: هفتمین جشنواره شعر بسیج «قد قامت زخم» ۲۴ و ۲۵ آبان‌ماه با حضور هنرمندان و شاعران کشور در یزد برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار