امام جمعه شیراز اعتقاد دارد که دشمنان با تمام توان در تلاش هستند که کانون گرم خانواده را در ایران اسلامی از هم بپاشند.وی افزود متاسف هستم از اینکه روز و شب عاشورا و تاسوعا بعضی بانوان حرمت این ایام را حفظ نمی‌کنند و با همان لباس یا مشابه همان بد حجابی‌هایی که در مجالس عروسی است در مجالس امام حسین(ع) حاضر می‌شوند.
کد خبر: ۴۹۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ 17 September 2017
 آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: خانه‌های سفید به چه معنا است؟ معنی بالا رفتن سن ازدواج چیست؟ این‌ها همه به معنی آن است که کانون گرم خانواده مورد تهدید قرار گرفته و می‌خواهند این نهاد فرهنگی را بشکنند و ما موظف به تلاش برای تثبت پایه‌های خانواده هستیم.

او با این تاکید که کارآیی خانواده از هیچ نهاد دیگر بر نمی‌آید، تربیت، پرورش، اقتصاد، علم، دانش، رشد، عواطف، همه در پناه خانواده امکان پذیر است، اما بعضی مردها با کمال تاسف با برقراری ارتباط مشروع یا نامشروع با دیگران، زمینه سست شدن بنیان خانواده خود را فراهم می‌کنند.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه خانواده در غرب در حال نابودی است و قصد دارند آن را در ایران هم نابود کنند، نسبت به اهمیت این موضوع هشدار داد.

امام جمعه شیراز همچنین با محکوم کردن نسل کشی مسلمانان در میانمار، به بسته بودن چشم مدعیان حقوق بشر نسبت به این جنایات اعتراض کرد و گفت: سازمان ملل به یک موضع‌گیری کم رنگ و بی رمق و به انجام نصیحت اکتفا کرده است. کشورهای اسلامی که تأمین کننده نیازمندی‌های اولیه کشور میانمار هستند تا امروز می‌توانستند با برخورد با کشور میانمار جلوی این نسل کشی را بگیرند و نگرفتند.

آیت‌الله ایمانی عاملان کشتار مسلمانان میانمار را طرفداران بودا و مظهر صلح ندانست و تصریح کرد: همه چیز در دنیا معنایش عوض شده و این هم از آن جمله است.

امام جمعه شیراز همچنین امر به معروف و نهی از منکر را از فروع دین برشمرد که عامل سرپا نگهداشتن سایر عبادت‌ها می‌شود و گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم، مداحان باید اشعارشان معرفی کنند ارزش‌ها باشد و حساسیت مردم را مقابل منکرات و گناهان زیاد کند.

آیت‌الله ایمانی حادثه با تاکید براینکه حادثه عاشورا عظیم‌ترین حادثه در تاریخ بشری و اثرگزارترین حادثه در تاریخ اسلامی است، گفت: متاسف هستم از اینکه روز و شب عاشورا و تاسوعا بعضی بانوان حرمت این ایام را حفظ نمی‌کنند و با همان لباس یا مشابه همان بد حجابی‌هایی که در مجالس عروسی است در مجالس امام حسین(ع) حاضر می‌شوند.

او این موضوع را یک بدبختی برشمرد که دامن جامعه را گرفته است و لزوم مواجهه مناسب برای رفع این معضل را خواستار شد و تاکید کرد که باید متوجه بود که دشمن حتی در عزای امام حسین(ع) هم نفوذ کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار