البرز با داشتن آمار بالای جمعیت دانش آموزی، دارای متراکم ترین کلاس ها و بیشترین مدارس دونوبته در کشور است که با وجود تلاش ها برای کاهش کمبودها به ویژه ازسوی دولت تدبیر وامید، به دلیل مهاجرپذیری و رشد جمعیت دانش آموزی، مشکلات همچنان باقی است.
کد خبر: ۴۹۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲ 18 September 2017
به گزارش تابناک : استان البرز با 440 هزار نفر دانش آموز، جمعیت دانش آموزی بالایی نسبت به 15 استان کشور دارد. 
همچنین نزدیک به 23 هزار دانش آموز خارجی در مدارس این استان درکنار دانش آموزان ایرانی مشغول تحصیل هستند. 
در آستانه اول مهر، زمان آغاز سال جدید تحصیلی، نگاه کارشناسانه به مسائل، مشکلات، ظرفیت ها و کاستی های آموزش وپرورش البرز ضرورت دارد تا در نتیجه آن تصویری روشن از کار بزرگی که در این استان پیش روی بخش آموزشی قرار دارد، ایجاد شود. 
میزگرد خبری با عنوان ظرفیت ها و کاستی های آموزش وپرورش البرز با حضور مسئولان آموزش وپرورش استان در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز البرز برگزار شد که در آن دبیر پرورژه مهر اداره کل آموزش و پرورش البرز، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و عضو شورای آموزش و پرورش و معاون فنی اداره کل نوسازی و تجهیزات البرز شرکت کردند و از آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس، کمبودها و نیازهای استان در آغاز سال تحصیلی 97-96 سخن گفتند. 
معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش البرز در این میزگرد گفت: عملیات اجرایی فرایند پروژه مهر 96 با هدف تمهید مقدمات لازم برای شروع باشکوه سال تحصیلی 97- 96 و ایجاد زیر ساخت های لازم آموزشی و تربیتی در این استان به اجرا درآمد. 
عباس سلطانیان افزود: پروژه مهر 96 یکی از مهمترین برنامه‌های سالانه این اداره‌ کل در استان البرز است که می‌تواند نقش مهمی در ایجاد عدالت آموزشی داشته باشد. 
وی با بیان اینکه کیفیت‌بخشی، ارتقای عدالت آموزشی و تلاش در جهت تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس، از مهمترین مزیت‌های اجرای این طرح است، یاد آور شد: باید به محور کیفیت ‌بخشی آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی در این طرح توجه ویژه کرد. 
وی اجرای مطلوب و باشکوه پروژه مهر و ایجاد فضایی بانشاط در مدارس استان را یکی از اولویت های مهم از سوی متولیان امر و دست اندرکاران آموزش و پرورش در استان البرز دانست. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز پروژه مهر را نمادی از همبستگی، تحول، مدیریت کارآمد و هدفمند در نظام تعلیم و تربیت و گامی در راستای سازماندهی و ساماندهی بهتر امور آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت کشور عنوان کرد. 
سلطانیان گفت: عملیات اجرایی پروژه مهر به منظور ایجاد هماهنگی ها و تصمیم سازی های درست و بهینه برای بازگشایی مدارس و ایجاد شور و نشاط بین دانش آموزان از نیمه خرداد ماه 96 در البر اجرایی شد تا بستر مناسب برای سال تحصیلی آینده در مدارس البرز فراهم آید. 
وی در ادامه به اهداف راهبردی این طرح مهم اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه مهر با پنج هدف که شامل بهینه سازی عملکرد نیروی انسانی، ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های آموزشی ،احصاء دقیق موانع و آسیب های موجود در حوزه های گوناگون، اجرای برنامه های از قبل پیش بینی شده در فرآیند آموزشی و تربیتی و استفاده بهینه از فرصت ها، در البرز عملیاتی شد. 
دبیر پروژه مهر البرز با بیان اینکه برنامه ریزی برای یک سال تحصیلی موفق، کارآمد، هدفمند در عرصه آموزشی و تربیتی در قالب پروژه مهر دیده می شود، اضافه کرد: برنامه های مدون در این طرح در قالب پنج کمیته تخصصی عملیاتی می شود. 
سلطانیان تصریح کرد: پروژه مهر یک فرآیند بهم پیوسته و زنجیروار از مجموعه اقدامات مختلف اداری، مالی، آموزشی، فرهنگی و خدماتی در استان است که هرگونه سهل انگاری و کوتاهی در اجرای آن، موجب بروز چالش های اساسی در عرصه تعلیم و تربیت خواهد شد. 
وی در ادامه به کسب رتبه عالی این استان در پروژه مهر 95 در کشور پرداخت و افزود: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، استان البرز در سال تحصیلی گذشته با کسب 98.23 از مجموع 100 امتیاز رتبه عالی پروژه مهر 95 کشور را به خود اختصاص داد. 
سلطانیان بیان کرد: این رتبه در بین 32 اداره کل آموزش و پرورش کشور کسب شده است. 
وی اظهار کرد: پروژه مهر فرآیندی است که هر ساله با ابلاغ دستورالعمل ویژه از سوی وزارت آموزش و پرورش و با هدف برنامه محوری فعالیت ها و فراهم نمودن زمینه های مناسب و تمهید ساز و کار لازم برای ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس و توفیق هر چه بیشتر در امر تعلیم و تربیت در سطح ملی اجرا می شود. 
وی با اشاره به اینکه پروژه مهر فقط به بهسازی مدارس و شاداب سازی اختصاص ندارد، افزود: برای اجرای شاخص های این طرح از نظر کیفی نیاز به همدلی، همراهی، پشتکار و همکاری همه همکاران استان در قالب کار تیمی می باشد. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز پرهیز از موازی کاری، سلیقه ای عمل نکردن اعضا، عدم تاخیر در عملیاتی کردن طرح ها، برنامه ریزی اقدامات لازم بر اساس شعار سال 96، نیازسنجی، رعایت عدالت، آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف را از نکات محوری در پروژه مهر برشمرد. 
سلطانیان ضمن تاکید بر کیفیت آموزشی در اجرای طرح پروژه مهر سال 96 خاطرنشان کرد: اتخاذ تصمیم های اثربخش در هر کمیته، توانمندسازی نیروی انسانی، نظارت کامل بر روند ثبت نام، آماده سازی فضای آموزشی و تجهیزات مورد نیاز، توسعه متوازن شاخه ای و رشته ای، اجرای مطلوب هدایت تحصیلی و صدور به موقع ابلاغ ها برای نیروی انسانی را از دیگر بخش های مهم این طرح برشمرد. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت:از زمان دریافت نامه تفویض اختیار به استان ها در خصوص اجرای پروژه مهر بصورت استانی، نشست داخلی حوزه معاونت آموزشی و تعیین دبیرخانه استانی در اداره دوره دوم آموزش متوسطه نظری در سطح البرز و مناطق تابعه استان تشکیل شد. 
سلطانیان افزود: بخشنامه پروژه مهر به مناطق و نواحی ارسال شد و صدور ابلاغ برای اعضای کمیته پروژه مهر بر اساس دستور العمل صادر شد و رابطین کمیته ها و تشریح شرح وظایف آنها و صدور ابلاغ پروژه مهر برای تمامی مدیران آموزش و پرورش مناطق تابعه انجام شد. 
وی از مطرح کردن پروژه مهر در نشست شورای معاونین استان و مصوب کردن برخی از نکات اصلی آن ، دریافت جدول زمانبندی فعالیت ها و صورتجلسه از کمیته های پنج گانه که شامل تعیین صلاحیت، تعمیر و تجهیز، نظارت و ارزیابی ، توجیه و تبلیغ و سازماندهی می شود، تهیه جدول زمانبندی برای انجام فعالیت های پروژه مهر کارگروه های استان و مناطق، تهیه جدول زمانبندی برای انجام فعالیت های پروژه مهر مدارس و ابلاغ به تمام مدارس استان به عنوان دیگر اقدامات انجام شده در البرز یاد کرد. 
دبیر پروژه مهر 96 اداره کل آموزش و پرورش البرز ، انتخاب معاونین آموزش و پرورش استان به عنوان معین مناطق به منظور افزایش هماهنگی در اجرای فرآیند های مربوط به پروژه مهر و ارائه گزارش در نشست شورای معاونین استان ، برگزاری همایش استانی با حضور مسئولین دبیرخانه های مناطق و عوامل مرتبط با پروژه مهر در سطح استان، برگزاری جلسه با حضور دبیرخانه، مسئولین کارگروه های استان،رابطین کارگروه و معین مناطق جهت هماهنگی، برنامه ریزی و اجرای بازدید های دوره ای از مناطق(خاص بازگشایی مدارس) توسط کارشناسان اداره کل و برنامه ریزی و اجرای بازدید از مدارس و مناطق در خصوص روند ثبت نام توسط کارشناسان اداره کل را از دیگر اقدامات انجام شده در استان البرز برای بازگشایی مدارس نام برد. 
سلطانیان خاطر نشان کرد: از مدارس نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش 78 بار، در بخش ثبت نام 800 مدرسه ، بازگشایی20مرحله و سایر 6 مورد برای آمادگی بیشتر مدارس برای سال تحصیلی جدید، بازدید به عمل آمد. 
وی ادامه داد: ارائه گزارش هفتگی توسط مناطق به استان در خصوص اقدامات و فعالیت های انجام گرفته در راستای پروژه مهر ، 
برنامه ریزی و پیش بینی هفته استقبال از پروژه مهر به منظور آمادگی هرچه بیشتر مدارس برای باز گشایی مطلوب ، برنامه ریزی و تهیه و تدوین جدول زمانبندی بازدید جهت اعزام تیم ارزیابی به مدارس درهفته یاد شده از اداره کل به مناطق، پیش بینی برگزاری روز جشن غنچه ها' نوآموزان پیش دبستانی' ، جشن شکوفه ها ' پایه اول دبستان ' و جشن جوانه ها' مدارس متوسطه اول' و نظارت بر امر کمیته هدایت تحصیلی استان و مناطق تابعه از دیگر برنامه های اجرا شده در زمینه پروژه مهر در استان البرز است. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: تشکیل کمیته توسعه متوازن شاخه ها و رشته های تحصیلی، برونسپاری شاخه کاردانش ، تدوین برنامه سالانه در استان و مناطق بر اساس ابلاغ نظام جامع برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، 
تهیه، توزیع و نصب بنر، پلاکارد و لمینت در سطح استان و مناطق برای اطلاع رسانی فعالیت های پروژه مهر نیز انجام شد. 
سلطانیان از تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام و تهیه و تدوین برنامه زمانبندی و تشکیل دو گروه 10 نفره بازدید از فرآیند ثبت نام مدارس و بازدید فرآیند ثبت نام در300مدرسه استان از اول تیر تا پایان مرداد و پوشش خبری مناسب به منظور آشنا کردن دانش آموزان و اولیاء از نحوه ثبت نام و استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی از قبیل: صدا و سیما، هفته نامه ها و برگزاری نشست های خبری با اصحاب رسانه با حضور مدیر کل، معاونین استان و روسای مناطق بعنوان دیگر اقدامات انجام شده در این استان یاد کرد. 
وی ساماندهی نیروی انسانی بویژه در رشته های تخصصی و پایه و عدم استفاده از نیروها در رشته های غیر مرتبط ، ساماندهی نیروی انسانی فضا و تجهیزات جهت استقرار پایه ی یازدهم، برنامه ریزی و برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای دبیران کتب جدیدالتالیف، بدو انتصاب و بدو خدمت، سازماندهی نیروهای جدیدالورود، پیمانی، تعهد دبیری،سربازمعلم در مجموع به تعداد 973نفر و متقاضی انتقالی ورودی و خروجی به تعداد 1395 نفر را از دیگر برنامه های استان البرز در قالب پروژه مهر نام برد. 
دبیر پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به پیشنهادات و چالش های فرا روی مناطق و مدارس برای بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی 97-1396 پرداخت و بر لزوم تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه های آموزشی نیمه تمام در سطح استان، تخصیص اعتبار مورد نیاز برای انجام تعمیرات جزئی از قبیل تعمیرات سرویس بهداشتی، آبخوری، تاسیسات گرمایشی، ایزوگام، پوشش سقف، رنگ آمیزی، بهسازی ، شاداب سازی مدارس و خرید ملزومات، وسایل آموزشی ،کمک آموزشی و به روز کردن آن تاکید کرد. 
سلطانیان از پیگیری و تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر رایگان شدن انشعابات آب، برق، گاز مدارس جدید الاحداث و کاهش مبلغ و ضریب تعرفه قبوض مربوط،تخصیص اعتبار جداگانه برای بهسازی و تجهیز نمازخانه ها، کتابخانه ها و ملزومات ورزشی برای مدارس، انعقاد تفاهم نامه فی ما بین وزارت آموزش و پرورش و سایر نهاد های دولتی از جمله شهرداری ها در خصوص برداشتن موانع احداث پروژه های جدید و تسهیل در بهسازی مدارس بعنوان دیگر محورهای مورد توجه برای کاهش مشکلات در حوزه آموزش و پرورش یاد کرد. 
وی بیان کرد: وزارت نیرو در خصوص همکاری در زمینه اخذ انشعابات آب و برق و گاز و همچنین جلب مشارکت سایر نهادهای دولتی ، ضرورت واریز به موقع سرانه و یا اختصاص بودجه جهت آماده سازی فضا و تجهیزات در طول اجرای پروژه مهر به حساب مدارس ، عدم توازن نیروی انسانی موجود در استان و به تبع آن وجود مازاد نیرو در بخش خانم ها و کسری نیرو در بخش آقایان ' وجود بیش از 65% نیروی زن و 35% نیروی مرد' را از دیگر مواردی دانست که در حوزه آموزش و پرورش البرز باید به آن توجه شود. 
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز از کمبود نیرو های خدماتی در سطح مدارس ، مهاجرپذیر بودن استان و مشکلات برنامه ریزی و ساماندهی نیروی انسانی و دانش آموز ی که با رشد 3.6 مواجه است را از دیگر مشکلات این استان اعلام کرد. 
سلطانیان کمبود فضای آموزشی را یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش البرز دانست و گفت : سرانه فضای آموزشی در استان البرز 3.7 است در حالی که سرانه کشور5.1 می باشد. 
وی افزود: عدم تخصیص فضاهای آموزشی در شهرک های مسکونی تازه تأسیس به آموزش و پرورش را از دیگر دلایل کمبود فضای آموزشی و تراکم بالای دانش آموزی در مناطقی از استان البرز ذکرکرد. 
وی تصریح کرد: دو نوبته بودن اکثریت مدارس که جدود 49 درصد می شود را به ویژه در مدارس ابتدایی استان ، عدم تناسب نواحی از نظر جمعیت دانش آموزی و نیروی انسانی، فضای فیزیکی فرسوده مدارس البرز که نیازمند اعتبارات مالی برای بازسازی است را از دیگر مشکلات این استان برشمرد. 
دبیر پروژه مهر اداره کل آموزش و پرورش البرز از وجود نیروی انسانی مازاد در بخش خواهران در دوره متوسطه و وجود متقاضی زیاد برای ورود به استان ،کمبود نیروی انسانی در استان به ویژه در بخش آقایان، عدم تخصیص مسئول آزمایشگاه و معاون فناوری به مدارس، نیازمدارس به هوشمندسازی از دیگر مشکلاتی است که در این استان نیاز به توجه دارد. 
سلطانیان تغییر مکرر نگارش های سامانه صدور ابلاغ و عدم امکان صدور ابلاغ تمامی پرسنل به علت مشکلات موجود در سامانه ، متناسب نبودن حجم برنامه و فعالیت ها با اعتبارات پیش بینی شده برای اجرا در استان را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش البرز در قالب پروژه مهر 96 عنوان کرد و اضافه کرد: ساعت حق التدریس مورد توافق در سال تحصیلی(97-96) با مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت متبوع برای البرز 51265 ساعت می باشد. که در همین راستا انعقاد تفاهم نامه توسعه سنواتی با مناطق با لحاظ کردن رعایت نسبت معلم به کارکنان آموزشی انجام شده است. 
وی با اشاره به کمبود وجود 8 هزار کلاس درس و فرسودگی 30 درصدی مدارس که نیاز به تخریب و بازسازی دارند ، خاطر نشان کرد: در قالب پروژه مهر 800 مدرسه مورد ارزیابی قرار گرفت و 25 همایش توجیهی، 256 مورد بازدید، 45 مصاحبه با اصحاب رسانه، پخش 3882 تراکت و پوستر، نمایشگاه کتاب و پوستر 6 مورد، 168 پوشش خبری ، طرح هجرت 85 ، تعمیرات اساسی 215 مدرسه، بازسازی 6 هزار و 600 میز و نیمکت، توزیع 2 هزار و 480 میز و نیمکت جدید نیز انجام شد. 
سلطانیان توزیع 186 بسته آموزشی و 73 درصد کتاب های درسی و جمع آوری وسایل اسقاطی 88 مدرسه را از دیگر اقدامات پروژه مهر در البرز عنوان کرد. 
وی گفت: تا کنون در سامانه سناد استان البرز ، مشخصات 418 هزار و 248 دانش آموز ثبت شده است. 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج و عضو شورای آموزش و پرورش استان البرز نیز در این نشست خبری ایرنا گفت: پروژه مهر یک نوع هنرنمایی در عرصه تعلیم و تربیت است که دست اندکاران آن با خلاقیت به رغم همه مشکلات و کمبودها ، بستر مناسب را برای فرآیند یاد دهی و یادگیری به دانش آموزان در مدارس بوجود می آورند. 
وحید یعقوبی با اشاره به اینکه مسائل و مشکلات آموزش و پرورش به تنهایی قابل حل و فصل نیست، اظهار کرد: بین توسعه یافتگی و آموزش و پرورش در جامعه رابطه تنگاتنگی وجود دارد لذا برای پیشرفت کشور باید به مسائل مربوط به حوزه آموزش و پرورش نگاه ملی شود. 
وی بیان کرد: پروژه مهر مخصوص یک مقطع زمانی خاص همانند بازگشایی مدارس برای شروع یک سال تحصیلی نیست بلکه باید به نیازهای دانش آموزان در مدارس در طول سال به خصوص شاداب سازی، بهسازی، امکانات و تجهیزات آموزشی و ... توجه کرد. 
وی جمعیت بیش از 429 هزار نفری دانش آموزی البرز در سال تحصیلی 96-95 را برابر با جمعیت کل برخی از استان های کشور دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه زیر ساخت های آموزش و پرورش به خاطر مهاجر پذبری البرز و نزذیک بودن به پایتخت متناسب با رشد سالانه دانش آموزی آن که 3.6 می باشد ، رشد نکرده است. 
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج یادآور شد: امروز مسائل عمرانی، تجهیزات و کمبود فضای آموزشی در البرز به رغم مشارکت بالای خیرین نیک اندیش ، استان را با مشکل برای پاسخگویی به نیازهای دانش آموزان در سنگر تعلیم و تربیت مواجه کرده است. 
یعقوبی تصریح کرد: به رغم همه مشکلات و موانع با توجه به تمهیدات و توصیه های مدیر کل آموزش و پرورش البرز در راستای استفاده بهینه از امکانات و فضاهای موجود در استان، از همین امروز آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس را در نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز داریم. 
عضو شورای آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: در این استان نشست های مختلفی با محوریت پروژه مهر به منظور ایجاد زیر ساخت ها ی لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصبلی 97-96 برگرار شده است تا دانش آموزان و معلمان در شرایطی مطلوب در عرصه تعلیم و تربیت گام بردارند. 
یعقوبی افزود: برای کسری نیروی انسانی، فضا و تجهیزات ، تمهیدات لازم پیش بینی شده است تا بازگشایی مدارس در وضعیتی مطلوب برای سال تحصیلی جدید رقم زده شود. 
وی با بیان اینکه خیرین نیک اندیش در پروژه مهر نیز همدلی و همراهی خود را برای آماده سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید به نمایش می گذارند، اضافه کرد: در مدرسه کمیل آموزش و پرورش ناحیه یک کرج ، یک خیر نیک اندیش با هزینه 400 میلیون تومان اقدام به بهسازی این مدرسه که 50 سال قدمت دارد و در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار کرج واقع شده، اقدام کرده است. 
عضو شورای آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه این استان سالانه به ساخت 400 کلاس درس جدید دارد ، خاطر نشان کرد: تراکم دانش آموزی در کلاس های درس البرز با میانگین تراکم کشوری فاصله زیادی دارد به همین دلیل استان نیاز به حرکت تندتر اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز و افزایش سطح مشارکت خیرین در احداث فضاهای آموزشی جدید دارد. 
یعقوبی گفت: تراکم برخی از کلاس های درس به ویژه در مراکز پرجمعیت ، حاشیه ای و مهاجرپذیر البرز همانند گرمدره کرج و یا سایر نواحی 2، 3 و 4 کرج به 37 دانش آموز نیز می رسد در حالی که تعداد دانش آموزان بر اساس شاخص ها باید بین 22 تا 25 نفر باشد که این تعداد در دنیا 18 نفر دانش آموز در یک کلاس است. 
وی تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش البرز برای آماده سازی مدارس این استان در سال تحصیلی جدید 10 میلیارد ریال هزینه کرده است تا دانش آموزان به رغم کمبود فضاها و تجهیزاتی که در مدارس وجود دارد در شرایطی مناسب به تحصیل بپردازند. 
عضو شورای آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه دیگر در استان البرز کلاس بخاری سوز نداریم ، یادآور شد: همه کلاس های البرز به سیستم گرمایشی گاز سوز تجهیز شده است. 
یعقوبی ضمن قدردانی از شهرداری گرمدره، بخشداری و دهیاری های جاده چالوس در زمینه تامین سوخت مدارس جاده چالوس در سال تحصیلی 96-95 تصریح کرد: آموزش و پرورش برای تامین نیازهای مدارس به مشارکت خیرین و اولیای دانش آموزان دارد زیرا اعتبارات دولتی که هر ساله به این مجموعه مهم اختصاص داده می شود سال ها طول می کشد تا این مشکلات برطرف شود. 
معاون فنی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز نیز در این نشست گفت: این استان نیاز مبرم به فضای آموزشی دارد به گونه ای که البرز 2 هزار و 443 آموزشگاه دارد که 30 درصد آن به دلیل فرسودگی نیاز به تخریب و بازسازی دارد. 
محمد رضا جاودان افزود: اعتباراتی که به ساخت مدارس استان اختصاص می یابد به اندازه ای نیست که بتواند پاسخ نیاز البرز به فضای آموزشی را با توجه به جمعیت دانش آموزی تامین کند. 
وی یادآور شد: 17 پروژه خیری با 248 کلاس درس با زیربنای 31 هزار متر مربع با اتباری بالغ بر 22 میلیارد تومان در استان البرز در حال اجراست. 
وی ادامه داد: در سال گذشته 40 پروژه در مجموع با زیر بنای بیش از 30 هزار متر مربع و 282 کلاس درس بهره برداری شد. 
معاون فنی اداره کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید 29 پروژه با زیربنای 44 هزار و 791 متر مربع با 335 کلاس درس در این استان تخریب و بازسازی شد و تعمیرات اساسی 320 مدرسه نیز انجام شد. 
جاودان از 7 سالن ورزشی و استخر با زیر بنای 5 هزار و120 متر مربع، مقاوم سازی و بهسازی 11 مدرسه با زیر بنای 15 هزار و 800 متر مربع با 132 کلاس درس ، احداث 66 مدرسه خیری با 541 کلاس درس بعنوان دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در البرز یاد کرد. 
وی خاطر نشان کرد: 2 هزار و 301 کلاس درس البرز نیاز به مقاوم سازی دارد. 
وی اضافه کرد: میزان مشارکت ها در سال گذشته در البرز 21 میلیارد تومان بود که 100 درصد آن تحقق یافت و در 6 ماهه سالجاری نیز 10 میلیارد تومان بوده است. 
وی تاکید کرد: البرز 8 هزار کلاس درس که دارد و این در حالی است که در هر سال تحصیلی باید 400 کلاس درس در این استان ساخته شود. 
استان البرز 440 هزار دانش آموز و 24 هزار و 41 دانش آموز دارد. 






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار