شهردار مشهد مقدس گفت: کاهش بودجه کار در شهرداری مشهد را سخت کرده است.
کد خبر: ۴۹۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 18 September 2017
به گزارش تابناک : قاسم تقی‌زاده خامسی در مراسم آغاز به‌کار رسمی خود به عنوان شهردار مشهد اظهار داشت: روند آمدن من به شهرداری مشهد داستان مفصلی دارد. حدود دو ماه قبل پیشنهاد این سمت را با من مطرح کردند که نپذیرفتم زیرا با وجود دوری 12 ساله‌ام از مناصب دولتی، اصلاً قرار نبود چنین سمتی را بپذیرم.

شهردار مشهد افزود: امیدم این است که شهردار شدن من در مشهد، خواسته امام رضا(ع) باشد وگرنه همه می‌دانند که کار کردن در شهرداری به‌ویژه در شهر مشهد بسیار سخت است. کار شهردار مشهد سختی‌های بسیار دارد چراکه آنها که به صورت تخصصی با این کار آشنا هستند می‌دانند که در دو سه سال اخیر با کاهش بودجه، کار بسیار سخت شده است.

وی در ادامه گفت: در این دو سه سال اخیر به سختی کارها اداره می‌شد که دلیل آن یکی کاهش درآمدهای دولت و دیگری ساخت و سازها است بنابراین کار سختی در پیش داریم اما من هم آگاهانه وارد این مسیر شدم و با شناخت این راه را انتخاب کردم.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه با لطف و کمک خداوند متعال، امام رضا(ع) و دوستان و همکاران برای موفقیت در این سمت امیدوار است، ادامه داد: به دعای خانواده شهدا و جانبازان برای پیمودن این مسیر امیدوارم. مشهد مشکلات زیادی دارد، اینجا تنها یک کلان‌شهر نیست زیرا علاوه بر جمعیت و وسعتش، سالانه 25 میلیون زائر دارد که در کنار رحمت حضورشان، شهرداری مشهد هزینه‌هایی را متحمل می‌شود.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه حضور توریست در شهرهای بزرگ جهان، آورده بسیاری برای شهرداری آن شهرها دارد، تصریح کرد: امسال نیز با توجه به اینکه با قانون جدید، عوارض را از شوراهای شهر گرفته‌اند، حتی عوارض بلیت 25 میلیون زائر نیز به شهرداری مشهد نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در قانون جدید، عوارض ارزش افزوده وصول شده در مشهد بین همه شهرهای استان توزیع می‌شود، ادامه داد: همه اینها مشکلات جدیدی است که بر مشکلات قبلی شهرداری در سال جاری اضافه شده است. دعای خیر همه دوستان را درخواست دارم و امیدوارم که با لطف اعضای شورای شهر، که فرصت خادمی امام رضا(ع) را به بنده داده‌اند، عاقبت بخیر شوم.

تقی‌زاده خامسی در پایان یادآوری کرد: این راه و مسیر را به این دلیل انتخاب کرده‌ام که مشهد، شهر من است و شاید این آخرین سمت و کاری باشد که بنده بتوانم در این شهر انجام دهم و امیدوارم در این سمت، باقیات و صالحاتی از خود به جای بگذارم.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار