کد خبر: ۴۹۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵ 18 September 2017
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاون تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در30 درصد فعالیت هیات های مذهبی کشور در حسینیه ها همایش استانی جلسه ستاد شئون فرهنگی در شهر سی سخت با بیان اینکه 30 درصد کار هیئت های مذهبی کشور در حسینیه ها انجام می شود گفت: مهم ترین برنامه های هیئت های مذهبی در 30 استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن 45 درصد فعالیت هیات های مذهبی کشور در حوزه قرآن، 66 درصد سخنرانی، 56 درصد دعا و 40 درصد نیز در بخش احکام بوده است.

آقای احسان سیروس اظهار داشت: تشکل های دینی تحت پوشش سازمان تبلیغات سه نوع تشکل هستند که مشهورترین آنها هیئت مذهبی است و کانون های فرهنگی و تبلیغی و انجمن های اسلامی نیز دو حوزه دیگر را تشکیل می دهند.

ویافزود: سامانه طوبی در کشور راه اندازی شد و این سامانه دارای قابلیت های مختلف و به صورت نیمه هوشمند سه تشکل را رتبه بندی می کند.

سیروس با بیان اینکه در سامانه طوبی کارت شناسایی مداحی صادر می شود افزود: در سامانه ریزش ها و رویش هایی وجود دارد و باید هر تشکل شاخص های مورد نیاز را داشته باشد و بتواند مجوز را از سامانه بگیرد و سامانه باید تایید لازم را انجام دهد.

معاون تشکل های دینی های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای مداحان سطح بندی هایی با عنوان سطح یک، دو، سه، ذاکر، ستایشگر ملی، استانی و پیرغلام تعریف شده است همچنین وزن علمی، فنی و مهارتی مداح بر اساس آزمون های شفاهی و کتبی صادر می شود.

وی نقش تشکل های دینی در کاهش آسیب های اجتماعی را مفید دانست و افزود: تشکل های دیمی می توانند با برنامه ریزی های مطلوب در مناطق حاشیه نشین به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار