معاون فرماندار همدان:
ناظری‌پور بابیان اینکه باید در جلسات انجمن اولیا و مربیان به موضوعات مواد مخدر و آسیب های اجتماعی پرداخت، گفت: طبق گزارش‌ جهاد کشاورزی همدان ماده مخدر «گل» در همدان کشت نمی‌شود.
کد خبر: ۴۹۶۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 20 September 2017
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: باندهای مواد مخدر اجازه فعالیت در همدان را ندارند.

به گزارش مهر، علی اصغر ناظری‌پور در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان باتاکید بر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و مشارکت مردم در این عرصه، گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد با آموزش‌های ساده قابل پیشگیری است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه گاهی افراد آن طور که باید از خطرات مواد مخدر آگاه نیستند، افزود: آگاهی‌ها باید از کودکی و توسط خانواده مورد توجه باشد.

وی با اشاره به نقش خانواده ها در امر مبارزه با مواد مخدر به قرار گرفتن در آستانه بازگشایی مدارس اشاره کرد و خواستار اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانی خطرات مواد مخدر از سوی مدیران مدارس و مسئولان دانشگاه‌ها شد.

ماده مخدر «گل» در همدان کشت نمی‌شود

ناظری‌پور بابیان اینکه باید در جلسات انجمن اولیا و مربیان به موضوعات مواد مخدر و آسیب های اجتماعی پرداخت، گفت: طبق گزارش‌ جهاد کشاورزی همدان ماده مخدر «گل» در همدان کشت نمی‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان باتاکید براینکه باندهای مواد مخدر اجازه فعالیت در همدان ندارند و معضل فعلی جولان خرده‌فروشان مواد مخدر است، گفت: همدان مسیر عبور مواد مخدر است و امسال چند محموله با کمک اداره اطلاعات در همدان کشف شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان نیز با بیان اینکه «گل» از خطرناکترین مواد مخدری است که این روزها به اسم یک روانگردان طبیعی خرید و فروش می‌شود، اظهار داشت: طی چند سال اخیر مشکلات حوزه مبارزه با مواد مخدر در همدان کاهش یافته است.

هادی نجاریان با بیان اینکه «گل» مخدر جدیدی نیست و همان ماری‌جوآنا و گراس است که تغییر جنسیت یافته و قدرت نئشگی بالایی دارد، افزود: اکنون سرشاخه گل را گرفته و به صورت سیگاری مصرف می‌کنند و تصور می‌شود چون گیاهی سنتی است عوارض نخواهد داشت در حالی که عوارض بالایی دارد.

وی اطلاع‌رسانی و آگاهی رسانی نسبت به مضرات مصرف ماده مخدر «گل» را لازم دانست و گفت: مصرف‌کنندگان این ماده مخدر به سمت مصرف مخدر شیشه و هروئین نیز می‌روند.

حضور معتادان متجاهر در تفرجگاه‌ها و سطح شهر همدان به حداقل رسیده است

هادی نجاریان با بیان اینکه جلوگیری از تردد معتادان متجاهر در سطح شهر اولویت پلیس مبارزه با مواد مخدر است، افزود: حضور معتادان متجاهر در تفرجگاه‌ها و سطح شهر همدان به حداقل رسیده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با بیان اینکه طی ۶ ماه نخست امسال ۴۲ کیلوگرم تریاک درهمدان کشف شده است، گفت: دراین مدت ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم هروئین و نیم کیلوگرم شیشه و ۲ کیلوگرم حشیش کشف شده است.

نجاریان با بیان اینکه امسال ۱۳ کیلوگرم گل، شیره سوخته و ...کشف شده و مجموع کشفیات ۵۹ کیلوگرم بوده است، عنوان کرد:‌ ۲۰۳ نفر معتاد و یک‌هزار و ۵۴۷ نفر خرده‌فروش دستگیر و ۱۳ باند منهدم شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان از انجام یک‌هزار و ۴۲۸ عملیات طی ۶ ماهه امسال خبرداد و افزود: ۳۴ فقره طرح پاکسازی و ۱۸ طرح کنترل مواصلاتی همدان انجام شده است.

فعالیت ۱۲ مرکز پیشگیری از مصرف مواد مخدر در حاشیه شهر همدان

رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز بابیان اینکه در حوزه پیشگیری مواد مخدر ۱۲ مرکز در مناطق حاشیه شهر همدان فعال شده است، از فعال بودن ۱۰ مرکز در حوزه درمان مواد مخدر خبر داد و افزود: دو مرکز گذری DIC نیز در شهر همدان فعال است که طی ۶ ماهه امسال ۲۸۰ نفر مراجعه کننده داشته است.

سیاوش رهبر با اشاره به فعالیت دو تیم از بهزیستی که به شناسایی معتادان در پاتوق‌ها می‌پردازند، افزود: ۳۰۰ نفر از ابتدای امسال توسط این تیم‌ها شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به مراجعه ۷۰ نفر طی ۶ ماهه امسال به مراکز شلتر، عنوان کرد: حضور ۷۵ درصد از این مراجعه‌کنندگان تکراری بوده است و سال‌های قبل نیز به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه میانگین مراجعات به این مرکز در زمستان افزایش خواهد یافت، افزود: بانک اطلاعاتی بهبودیافتگان به دست آمده و طبق این اطلاعات یک‌هزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان همدان بهبود یافته اند.

راه اندازی ۱۰ مرکز فرهنگی «خانه سلامت» در همدان

کارشناس فرهنگی شهرداری همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۰ مرکز فرهنگی «خانه سلامت» در همدان تاسیس شده است، گفت: در این مراکز به شهروندان مشاوره رایگان ارائه می شود.

سعید خوشبخت آموزش شهروندی را از برنامه های شهرداری برشمرد و گفت: کلاس‌های آموزشی در امر مبارزه با مواد مخدر توسط شهرداری برگزار می شود.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز با بیان اینکه طبق بازدید از گلخانه‌های همدان موردی از کشت گیاه «گل» مشاهده نشده است، اظهار داشت: چند مورد کشت شاهدانه آن هم به صورت بوته‌ای و خودرو در برخی از مزارع مشاهده شد.

سیامک اکبری با اشاره به اینکه کشت های شاهدانه امحا شد، افزود: سرمنشأ کشت این گیاه در استان‌های فارس، تهران و البرز بوده و خوشبختانه کشت این گیاه در شهرستان همدان مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار