مظاهری با تأکید بر اینکه در راستای تدریس کتاب مهدویت در پیش‌دبستانی‌ها برنامه بلندمدت برای خانواده ها داریم، تصریح کرد: از اواسط ماه دوم سال تحصیلی خانواده‌هایی که مفاهیم مهدویت با کودکان آنها کار می‌شود به عنوان گروه هدف انتخاب و کلاس‌های آموزش مهدویت با محتوای علمی کتاب «نگین آفرینش» برای آنها برگزار می‌شود؛ تمام مبانی مقدماتی مهدویت در این کتاب مشتمل بر دو جلد ارائه شده است.
کد خبر: ۴۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 20 September 2017
مسوول واحد خواهران بنیاد مهدویت در همدان گفت: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه «اولین همایش تخصصی خانواده و تربیت نسل منتظر» با سخنرانی حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی در همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، راضیه مظاهری در نشست خبری همایش خانواده و تربیت نسل منتظر،  با اشاره به تاریخ شکل‌گیری بنیاد مهدویت، اظهار کرد: بنیاد مهدویت از سال 62 در راستای ترویج فرهنگ مهدویت به دستور امام خمینی(ره) در راستای مقابله با انجمن حجتیه شکل گرفت.

وی ترویج معارف مهدوی به منظور تربیت نسل منتظر را از کارکردهای بنیاد مهدویت برشمرد و گفت: این بنیاد در همدان از سال 70 و واحد خواهران بنیاد از سال 78 شروع به کار کرد.

مسوول واحد خواهران بنیاد مهدویت در همدان بیان کرد: با وجود تشکیل بنیاد در همدان کارهای چشم‌گیری انجام نشده بود؛ از سال 85 کار جدی با تهیه و ترویج بروشورهایی در محدوده آشنایی با فرهنگ مهدویت شروع شد.

وی به آغاز انجام یک کار منسجم از سال 89 با تدریس معارف مهدویت در سطح پیش‌دبستانی‌ها اشاره کرد و افزود: کار با دو پیش‌دبستانی از 89 تا 93 آغاز شد و از سال 93 با انتشار کتاب «شکوفه‌های منتظر» انسجام کار بیشتر شد.

مظاهری با بیان اینکه در سال 95 با همت دوستان توانستیم کتاب «قصه‌های کاکولی و چاه» در راستای تربیت فرهنگ انتظار را تدوین کنیم، تصریح کرد: این کتاب برای افراد 6 سال به عنوان اولین کتاب تخصصی درسنامه مهدوی ارائه می‌شود.

وی تشکیل موسسه عطر مشکات را در راستای ترویج معارف مهدوی و حرکت آن را همسو با بنیاد مهدویت دانست و ادامه داد: برنامه‌های بنیاد مهدویت و موسسه مشکات همسو است.

مدیر موسسه فرهنگی مهدویت و عطر مشکات در همدان خاطرنشان کرد: برنامه خاص و ویژه به همین منظور چهارشنبه 29 شهریورماه با برگزاری «اولین همایش تخصصی خانواده و تربیت نسل منتظر» از ساعت 16 تا 18 در سالن ابن سینا در ارشاد با سخنرانی حجت الاسلام سید مجتبی حسینی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری همایش را آشنایی خانواده‌ها با مفاهیم ارزشمند فرهنگ مهدویت و آشنا کردن خانواده‌ها با این اندیشه دانست و یادآور شد: خانواده‌ها تربیت فرزندان را چندان جدی دنبال نمی‌کنند؛ در خلال همایش رونمایی کتاب «قصه‌های کاکولی و چاه» به نویسندگی جواد دی‌آبادی به سفارش موسسه فرهنگی مهدوی عطر مشکات از انتشارات نشر اندیشه جاویدان رونمایی خواهد شد.

مظاهری در ادامه با بیان اینکه طی تفاهمنامه با آموزش و پرورش قرار بر انجام هماهنگی با 20 مدرسه به منظور برگزاری کلاس‌هایی در راستای ترویج معارف مهدوی طی سال تحصیلی جدید است، اظهار کرد: تلاش داریم این کتاب را وارد چرخه آموزش و پرورش کنیم؛ محتوا و نیروی آماده به منظور آموزش و تدریس در مدارس داریم و نیاز به همکاری آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه در 9 پیش‌دبستانی غیرانتفاعی و دو مدرسه غیرانتفاعی قرار بر تدریس این کتاب است، گفت: از مهرماه تا اردیبهشت ماه برنامه مدون را در این راستا داریم.

مسوول واحد خواهران بنیاد مهدویت در همدان بیان کرد: با رونمایی کتاب و در صورت استقبال سایر استان‌ها در دیگر استانها نیز رایزنی‌هایی به منظور شکل گرفتن چنین کاری انجام خواهد شد؛ به منظور جلوگیری از برخی مسائل تا آخرین لحظه محتویات کتاب محرمانه بوده و به دلیل عدم وجود کتاب و عدم ارائه محتوا هنوز رایزنی با سایر استان‌ها نشده است.

وی به هزینه چاپ کتاب اشاره کرد و افزود: 11 میلیون تومان هزینه چاپ کتاب بوده که به طور کامل توسط اعضای موسسه این هزینه پرداخت شده است؛ قیمت روی جلد 35 هزار تومان است اما در نظر داریم کتاب با قیمت 25 هزار تومان به فروش برسد چراکه به دنبال ترویج محتوا هستیم.

مظاهری با تأکید بر اینکه در راستای تدریس کتاب مهدویت در پیش‌دبستانی‌ها برنامه بلندمدت برای خانواده ها داریم، تصریح کرد: از اواسط ماه دوم سال تحصیلی خانواده‌هایی که مفاهیم مهدویت با کودکان آنها کار می‌شود به عنوان گروه هدف انتخاب و کلاس‌های آموزش مهدویت با محتوای علمی کتاب «نگین آفرینش» برای آنها برگزار می‌شود؛ تمام مبانی مقدماتی مهدویت در این کتاب مشتمل بر دو جلد ارائه شده است.

وی با بیان اینکه افرادی که در آزمون پایان دوره آموزشی خانوداه پذیرفته شوند برای دوره تکمیلی و بعدی معرفی می‌شوند، ادامه داد: خانم‌هایی که در طول دوره حضور دارند در صورت عدم پذیرش در آزمون به عنوان نیروی اجرایی، خدماتی، فرهنگی و... از آنها استفاده می‌شود.

مسوول واحد خواهران بنیاد مهدویت در همدان خاطرنشان کرد: در برنامه اولیه مادران حضور دارند و امیدواریم با هماهنگی واحد برادران در ماه اول فصل زمستان با همکاری واحد برادران این دوره برای آقایان هم برگزار شود.

وی مشکل فعلی را مشکل فضا و از طرف خانواده‌ها کم لطفی آنها دانست و یادآور شد: دوره‌ها 20 تا 25 جلسه طی چهار تا پنج ماه برگزار می‌شود و در اسفندماه آزمون برگزار خواهد شد؛در طول سال کلاس‌ها دایر است و وقفه نداریم، برنامه طی دو روز در هفته برای بزرگسالان در یکشنبه‌ها و سه شنبه‌ها دنبال می‌شد.

مظاهری اعضای اصلی بنیاد مهدویت را 14 نفر دانست و اظهار کرد: برنامه‌هایی برای قشر کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در بنیاد تدارک دیده شده است؛ در غرب کشور استان همدان در آموزش معارف مهدویت خوش درخشیده البته باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه کتاب های دوم و سوم برای گروه سنی 9 و 12 سال به منظور ترویج مفاهیم مهدویت در راه است، گفت: کتاب اول شامل یک بسته کامل سه‌جلدی است؛ که جلد اول آن کتاب «قصه‌های کاکولی و چاه» است جلد دوم در قالب وظایف منتظران آبان ماه ارائه می‌شود و کتابی نیز به نام روش تدریس مختص مدرسان در این بسته گنجانده شده است.

مسوول واحد خواهران بنیاد مهدویت در همدان بیان کرد: تاب اول با عنوان «قصه های کاکولی و چاه» کتاب خشتی با ابعاد 20 در 20 شامل 18 بخش با نگارگری‌های بسیار زیبا است که دور اول هزار نسخه چاپ شد.

وی با بیان اینکه سازمان‌هایی می‌توانند در انجام این کار کمک کنند، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه،  ارشاد، تبلیغات اسلامی و سپاه می‌توانند مهره‌های محکمی در این خصوص باشند تا بتوانیم امثال شهید حججی‌های بسیاری را به عنوان زمینه‌سازان حضور تربیت کنیم.

مظاهری آموزش و پرورش را از مهمترین و کلیدی‌ترین سازمان ها در اجرای این برنامه دانست و تصریح کرد: برنامه بلندمدتی بعد از برگزاری همایش برای یک ماه آینده داریم که اطلاع‌رسانی خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار