رییس اداره امور عشایری یزد گفت: 40 درصد عشایر این استان از خدمات صندوق بیمه اجتماعی برخوردار هستند و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده ، پوشش بیمه عشایر استان یزد تا پایان سال 1396به 60 درصد می رسد.
کد خبر: ۴۹۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 19 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،حسن زارع اظهارکرد: شیوه زندگی عشایر جزو مشاغل سخت و زیان آور است و آنها تا حد امکان باید آینده خود و خانواده شان را تضمین و دام های خود را بیمه کنند.
وی با بیان اینکه روند بیمه اجتماعی عشایری رشد خوبی در دولت یازدهم پیدا کرد، افزود: هم اکنون از هزار و 240 خانوار عشایر استان بیش از 450 خانوار از پوشش بیمه اجتماعی بهره مند هستند.
زارع در بحث بیمه دام عشایر نیز گفت: تاکنون بیش از 80 هزار راس دام سبک عشایر بیمه شد که این عدد تا پایان امسال به یکصد هزار راس می رسد.
زارع ادامه داد: با توجه به خطرهای پیش روی عشایر نظیر شیوع بیماری ها، حمله حیوانات وحشی و تصادف با وسایل نقلیه، وقوع سیل و زلزله ضرورت دارد، عشایر نسبت به بیمه دام های خود اقدام کنند.
رییس اداره امور عشایری یزد اضافه کرد: امسال عشایر استان 2 هزار و 16 تن شیر و مواد لبنی به ارزش بیش از120 میلیارد ریال تولید و به بازار عرضه کردند .
این مسئول یادآور شد: جمعیت عشایری استان بیش از 6 هزار نفر در قالب یکهزار و 300 خانوار و سه ایل بختیاری ، خمسه و قشقایی هستند که به نگهداری 140هزار راس دام سبک مشغول اند که 25 درصد مواد پروتئینی و 15 درصد مواد لبنی استان را تولید می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار