کد خبر: ۴۹۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 20 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشن شکوفه ها با حضور ۲۵ هزار و ۱۸۳ کلاس اولی شامل ۱۲ هزار و ۲۱۹ دانش‌آموز دختر و ۱۲ هزار و ۹۶۴ دانش‌آموز پسر روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه برگزار می شود.
وی ادامه داد:  این تعداد دانش آموز در ۹۳۸ کلاس و ۵۲۰ مدرسه مشغول به تحصیل می شوند، همچنین نوآموزان پيش‌ دبستانی با جمعيت ۱۸ هزار و ۷۰۳ نفر در ۴۱۰ مرکز و ۹۵۰ کلاس در جشن غنچه‌ها، آغاز سال تحصيلی را جشن خواهند گرفت.
سرداری افزود: امسال آمار كلاس اولی ‌های استان ۱,۱ درصد رشد داشته است و در مجموع نيز با رشد شش درصدی دانش ‌آموزان مقطع ابتدايی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: ۱۲۹ هزار و ۴۵۹ دانش‌آموز در پنج هزار و ۱۲۸ كلاس درس و ۷۶۸ مدرسه ابتدايی مشغول به تحصيل می شوند که ۵۱ درصد را پسران و مابقی را دختر تشكيل می ‌دهند.
فعالیت ۲۲ مدرسه قرآنی در استان یزد
سرداری افزود: در استان يزد ۲۲ مدرسه قرآنی داريم كه چهار هزار و ۶۸۶ دانش ‌آموز  در ۱۷۲ كلاس درس دراين مدارس فعاليت خواهند كرد.
وی گفت: در سال تحصيلی جديد در مقطع متوسطه اول بيش از ۴۹ هزار و ۷۴۵ دانش آموز در ۱۸۱۲ كلاس از ۳۲۸ مدرسه، در مقطع متوسطه دوم ۲۷ هزار و ۳۵۱ دانش ‌آموز در ۱۱۰۰ كلاس از ۱۹۱ آموزشگاه، ۱۳ هزار و ۶۰ دانش‌آموز در ۶۸۵ كلاس مربوط به ۸۸ هنرستان و يک ‌هزار و ۳۶۰ دانش‌آموز استثنايی در ۲۱۰ كلاس ۲۱ مدرسه استثنايی استان مشغول به تحصيل می ‌شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۷۷ درصد مدارس در حوزه شهری و ۲۳ درصد در حوزه روستایی واقع شده و ۹۰ درصد دانش آموزان در حوزه شهری و ۱۰ درصد در حوزه روستایی تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: امسال ۱۶ هزار فرهنگی اعم از كادر اداری و آموزشی مشغول به كار می شوند.
۲۰ دانش آموز یزدی در مسابقات قرآن کشوری برتر شدند
سرداری تصریح کرد: ۲۰۰ نفر از دانش آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری کشوری در رشته های مختلف شرکت کردند که ۱۱۰ نفر حائز رتبه برتر کشوری شدند، همچنین ۹۳ نفر در رشته های ۹ گانه قرآنی در کشور حضور یافتند که ۲۰ نفر برگزیده شدند و در گروه قرآنی فرهنگیان نیز ۸ نفر اعزام شدند که دو رتبه کشوری کسب کردند.
وی با اشاره به برنامه ‌های آموزش و پرورش جهت اوقات فراغت دانش‌آموزان، اظهار كرد: تابستان امسال ۵۵ هزار دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت در كانون‌های فرهنگی، هنری و علمی شركت كردند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان به حضور يک هزار و ۱۳۰ دانش‌آموز استان در اردوهای جهادی و مناطق محروم اشاره کرد و گفت: در قالب اردوهای آموزش و پرورش استان تنها در تابستان امسال ۴۰ هزار نفر روز اردو برگزار شده كه اين روند در سال تحصيلی جديد با اصلاح برنامه‌های اردويی دنبال می شود.
اعزام ۸۰ دانش‌اموز به مشهد مقدس در قالب طرح زيارت اولی
وی از اعزام ۸۰ دانش‌اموز به مشهد مقدس در قالب طرح زيارت اولی خبر داد و افزود: علاوه بر برنامه‌های مشاوره‌ای در سطح مدارس، امسال ۴۰۰ مربی تربيتی استان در دوره‌های توانمندی شركت كردند و ۹۵۰ مربی تربيتی برای ارائه خدمت در سال تحصيلي جديد سازماندهی شده‌اند.
سرداری فعال کردن ۱۹ دارالقران، برگزاری طرح مصباح الهدی، حفظ موضوعی قرآن، طرح نهضت ملی حفظ قرآن، شركت در مسابقات فرهنگی درس‌هايی از قرآن، اجرای برنامه‌های مهدويت، حضور مبلغان دينی در مدارس و برگزاری گفتمان‌های دينی را از جمله برنامه‌ های در دستور کار این معاونت در سال تحصیلی جدید برشمرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تجهیز کتابخانه مدارس نیز گفت: در این راستا ۲۲۰۰ کلاس درس تجهیز شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار