مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۷۰ غرفه در پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه از ٢٨شهریورماه تا ٣مهرماه برپا شد.
کد خبر: ۴۹۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 20 September 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر کریمی در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه که در محل مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد اظهار داشت: امسال در این مکان که متعلق به اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی است نمایشگاه‌های متعددی برپا شده است.

وی افزود: پانزدهمین دوره نمایشگاه کتاب ارومیه از تاریخ بیست و هشتم شهریور تا سوم مهرماه در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه در قالب ١٧٠ غرفه برگزار می‌شود و ناشرین در حوزه کتاب، نرم افزار و دیگر حوزه‌های مختلف همانند ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: موسسه نمایشگاهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی دیگر از مؤسسات همانند بانک شهر در برگزاری نمایشگاه حامی ما هستند و در برنامه‌های نمایشگاهی در همه حال نهایت خود را به کار می‌گیرند و شهرداری ارومیه و اصحاب رسانه نیز در این میان نقش آفرینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال در مجموع بیش از ٣٧٠ ناشر در حوزه‌های مختلف و با حضور ٤٠٠ مجموعه توسط خودشان یا نمایندگی‌های مختلف در نمایشگاه حضور دارند و برگزاری نمایشگاه دومی در یکی از شهرهای دیگر کشورمان سبب نصف شدن توان ناشران شده است.

کریمی یادآور شد: ٣٧ هزار عنوان کتاب امسال در نمایشگاه عرضه می‌شود و حداقل ٣٠ درصد تخفیف شامل فروش کتاب می‌شود و ١٠ درصد این میزان بر عهده ناشران کتاب‌ها، ١٠ درصد بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ١٠ درصد بر عهده دستگاه‌های استانی از محل سازمان بودجه و برنامه ریزی است.

وی تصریح کرد: کتاب‌های مختلف در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، مذهبی، پزشکی و دیگر حوزه‌ها در دید عموم و خرید قرار گرفته است و این مهم اتفاق خوبی است که پیش از شروع سال تحصیلی ٩٦ انجام گرفته است و دانشجویان می‌توانند کتاب‌های تخصصی را از نمایشگاه خریداری کنند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: علی رغم این که آذربایجان غربی استانی مرزی به شمار می‌رود ولی مسئولان و دست‌اندرکاران استانی و شهری در اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی سخنی برای گفتن دارند که این مهم بسیار مسرت‌بخش است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار