عزاداری در هر منطقه و به هر شکلی به شرطی که از نظر عرف متدینین، وهن اهل بیت (ع) و خلاف شرع نباشد اشکال ندارد.
کد خبر: ۴۹۶۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳ 20 September 2017




















به گزارش تابناک رضوی؛ آیت الله سید جعفر سیدان افزود: در برخی عزاداری ها مشاهده می شود عده ای ناآگاه قلاده به گردن خود می اندازند یا صورت خود را به زمین می کشند که این کارها جز سبکی و وهن چیز دیگری نیست.

وی اظهار کرد: برخی نیز در عزاداری ها با غلو کردن از عبارات نادرست استفاده می کنند یا از ائمه (ع) به عنوان خدای خود نام می برند که گناه و به نوعی شرک است.

وی گفت: روز عاشورا از روزهای تاریخی مهم اسلام و بلکه دوران زندگی بشریت است که در آن حق و باطل در برابر هم قرار گرفت و جمعی از اولیای حق و حجت خدا و جانشین پیامبر (ص) برای زنده نگه داشتن توحید جان خود را فدا کردند و در گرفتاری های رنج آور قرار گرفتند.
آیت الله سیدان با بیان اینکه هدف عاشورا طبق یک عبارت در زیارت اربعین، نجات انسان ها از گمراهی، ضلالت و سرگردانی است افزود: دوری از افراط و تفریط در عزاداری ضروری است.
وی اظهار کرد: در مراسم محرم و صفر باید به حرفهای نادرست و شبهات در ارتباط با عزاداری و زیارت و مسائل مربوط به آن هم پاسخ داده شود و مردم به اهداف قیام عاشورا پی ببرند.
وی گفت: دوری از آزار، اذیت و ایجاد مزاحمت برای دیگران نکته مهمی است که در عزاداری ها باید به آن توجه شود و نباید بگذاریم توجه به ظواهر و ورود بدعت و انحراف، اهداف عاشورا را تحت الشعاع قرار دهد.

آیت الله سیدان افزود: شبهه در گریه برای حضرت امام حسین (ع) اشتباه است زیرا سیدالشهدا (ع) برای دفاع از حق و برای پاسداری از معارف و توحید جان خود را فدا کرد لذا چنین گریه ای چون برای حق است ثواب دارد و تعظیم شعائر و سوق دادن به سوی حقایق است.

وی با بیان اینکه اشعار و مرثیه ها باید دارای محتوای ارزنده و گویا باشند اظهار کرد: عزاداری در هر منطقه و به هر شکلی به شرطی که از نظر عرف متدینین، وهن اهل بیت (ع) و خلاف شرع نباشد اشکال ندارد.
منبع؛ ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار