کد خبر: ۴۹۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 20 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»،مدیر مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد با اشاره به حمایت مرکز توانمندسازی و تسهیل ‎‎ گری کسب و کارهای نوپا از برگزاری رویدادهای کارآفرینی در استان، از برگزاری تور استارتاپ راه ابریشم به میزبانی یزد به عنوان یکی از هشت شهر برگزارکننده این تور خبر داد .

«تقی فرهنگ ‎‎ نیا»  از آغاز فعالیت مرکز توانمند ‎‎ سازی و تسهیل ‎‎ گری کسب و کارهای نوپا در استان از ابتدای سالجاری، عمده فعالیت این مرکز را در زمینه ارتقای زیست ‎‎ بوم کارآفرینی ذکر کرد.

وی حوزه فعالیت این مرکز را زیرمجموعه وزارت ارتباطات عنوان کرد و گفت: این مرکز با جذب اساتید و جوانان با استعداد استان برای امر مربیگری، رویدادهای کارآفرینی استان را حمایت و برگزار می‏‏کند .

مدیر مرکز رشد ICT یزد ادامه داد: این مجموعه از گروه‏‏های دارای ایده تشکیل شده است و علاوه بر آن نیروهای استارتاپی و متخصصان، سرمایه ‎‎ گذاران، شتاب دهنده ‎ ها، پارک ‎‎ های علم و فناوری، مراکز رشد و سازمان ‎‎ هایی که قصد به اشتراک ‎‎ گذاری منابعشان را دارند نیز در این حوزه فعال هستند .

وی با اشاره به برگزاری جلسات آشنایی با تجارب نیز افزود: این جلسات با حضور صاحبان تجربه بالا به صورت ماهانه در مرکز رشد علم و فناوری برگزار می ‎‎ شود و این افراد تجارب خود را با دیگر افراد به اشتراک می ‎‎ گذارند .

فرهنگ ‎‎ نیا از برگزاری جلسات مشاوره کاری نامحدود نیز خبر داد و گفت: جلسات مشاوره ‎‎ ای نامحدودی در پارک علم و فناوری با حضور کارشناسان و مشاوران کاری ویژه تمام افراد از سراسر استان برگزار می ‎‎ شود .

وی به میزبانی یزد از تور استارتاپ راه ابریشم نیز اشاره و اظهار کرد: تور استارتاپ گردشگری در هشت شهر کشور شامل شهرهای تبریز، زنجان، رشت، تهران، اصفهان، تهران، شیراز، یزد و مشهد و با حضور سرمایه ‎‎ گذاران فرانسوی برگزار می‏‏شود .

این مقام مسئول نحوه برگزاری استارتاپ راه ابریشم را به صورت رقابتی سازنده و برگزیده شدن دو تیم در هر استان ذکر کرد و گفت: تیم ‎‎ های هر استان در جلسه دفاعیه 5 دقیقه ‎‎ ای باید ایده و شغل خود را معرفی کند که تیم ‎‎ های برگزیده پس از مشاوره‏‏های تخصصی به همراه سرمایه ‎ گذاران در مرحله نهایی رقابت‏‏ها در کیش حضور می‎‎یابند.

فرهنگ‏‏نیا برگزاری این تور در یزد را از اول تا نهم آبان ماه اعلام و ابراز امیدواری کرد که با همکاری رسانه ‎‎ ها در زمیته اطلاعرسانی در مورد برگزاری این کار جدید در استان، افراد متخصص گردهم آمده و این رقابت ‎‎ ها منجر به ایجاد اشتغال ‎‎ هایی جدید و ارائه ایده هایی نو شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار