محمد کاظم نظری روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پل سوم بشار گفت: برای برون رفت از گره های ترافیکی شهر یاسوج نیاز به اقدام های اساسی احساس می شود که یکی از این اقدام ها تسریع در عملیات ساخت پل سوم بشار است .
کد خبر: ۴۹۷۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴ 20 September 2017
فرماندار بویراحمد تاکید کرد که کندی در عملیات ساخت پل سوم بشار در شهر یاسوج به یکی از دغدغه های مسئولان این شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است.
محمد کاظم نظری روز چهارشنبه در بازدید از عملیات اجرایی پل سوم بشار گفت: برای برون رفت از گره های ترافیکی شهر یاسوج نیاز به اقدام های اساسی احساس می شود که یکی از این اقدام ها تسریع در عملیات ساخت پل سوم بشار است .
وی افزود: پل سوم بشار از جمله طرح های دارای اولویت نه تنها شهرستان بویراحمد بلکه استان کهگیلویه و بویراحمد است .
نظری تصریح کرد که با بهره برداری از پل سوم بشار ترافیک در سطح شهر یاسوج بطورقابل ملاحظه ای کاهش می یابد.
پیشتر برای عبور از رودخانه بشار و ارتباط با دشت سررود جنوبی ، روستاهای اقماری و مناطق جنوبی کهگیلویه و بویراحمد تنها دو پل در جنوب شهر یاسوج احداث شده که یکی به مسیر رفت و دیگری به مسیر برگشت اختصاص دارد.
شهر یاسوج اکنون بیش از140هزار نفر جمعیت دارد و طول آن به بیش از 18 کیلومتر رسیده در حالی که سی سال گذشته تنها یک پل بر روی رودخانه بشار ساخته احداث شده است.
پل سوم بشار با هدف کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر یاسوج و ارتباط با دشت سررود جنوبی و روستاهای آن در سال 82 کلنگ زنی شد.
این پل به طول130 متر و دارای دو دهانه 25 متری و دو دهانه 45 متری است که دو باند رفت و برگشت با عرض هر کدام 11 متر دارد و تا کنون 35 میلیارد ریال هزینه در برداشته و عملیات ساخت آن در سالهای اخیر به دلیل کمبود اعتبار و تملک 21 هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اطراف آن متوقف شد.
ساخت این پل نقش مهمی در پدافند غیر عامل ایفا می‌کند بطوری که بار ترافیکی قسمتی از شهر یاسوج را که اکنون بر روی پل‌های شماره یک و دو است کم می‌کند.
چندی پیش معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که یرای تکمیل پل سوم بشار یاسوج افزون بر 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: در صورت تأمین این میزان اعتبار و رفع معارض یک خط رفت و برگشت پل سوم بشار تا نیمه نخست سال جاری به اتمام می رسد .
به گفته وی ،بهره برداری نهایی از پل سوم بشار یاسوج با تمامی تجهیزات و امکانات لازم 2 سال زمان نیاز دارد.
کارشناسان راهنمایی و رانندگی هم معتقدند که خارج شدن از شهر یاسوج با دو پل جوابگو نیست و ترافیک زیادی به وجود می آورد.
به گفته آنان، رفع گره ترافیکی ورودی و خروجی شهر یاسوج با بهره برداری از پل سوم بشار امکان پذیر است.
افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روزهای تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از 2 کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج برروی پل بشار ایجاد می کند که بسیار مشکل زاست.
اگر یکی از پل های کنونی برروی رودخانه بشار با مشکلی مواجه شود، تردد به سمت دشت سررود جنوبی و حاشیه جنوبی شهر یاسوج با مشکل رو به رو می شود.
بنظرمی رسد مسئولان در تلاش هستند فاز اول پل سوم بشار یاسوج که خط رفت آن است تا یک ماه آینده به بهره برداری برسد و بخشی از مشکلات ترافیکی در سطح شهر کاهش یابد.
بویراحمد با حدود 299هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار