معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: نیروهای پلیس، تمامی تکایا، مساجد و محل برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) را تحت پوشش عملیاتی خود قرار داده و بدین منظور برای استقرار تیم‌های ثابت و نیز گشت‌های پیاده و خودرویی برنامه‌ریزی دقیق و منظمی اتخاذ شده است.
کد خبر: ۴۹۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰ 21 September 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، سرهنگ "محمدرضا آمویی" در جمع خبرنگاران، ضمن تسلیت به مناسب فرا رسیدن آیین سوگواری سالار و سرور شهیدان اظهار کرد: احیا و زنده داشتن نهضت عاشورا موجب ترویج دائمى مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‏ها و تربیت کننده و پرورش دهنده روح حماسه و ایثار است.

وی افزود: همین مسأله موجب نفوذ ناپذیرى امت از تأثیرات و انحرافات دشمنان مى‏گردد و مکتب را همچنان سالم نگه مى‏دارد و تحریفات را به حداقل مى‏رساند، از همین‏روست که استعمارگران براى نابودى ملل اسلامى مى‏کوشند رابطه آنان را با تاریخ پر افتخار صدر اسلامى قطع کنند تا با ایجاد این خلاء زمینه القاى فرهنگ خود را فراهم آورند. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه عزادارى برای آثار روانى و تربیتى دیگرى نیز دارد، ادامه داد: دگرگونی های معنوی که در جلسات عزادارى ایجاد مى‏شود، زمینه را براى تحولات اجتماعى فراهم ساخته و زمینه را براى حفظ آرمان‏هاى آن حضرت و پیاده کردن آن فراهم مى‏ کند.

سرهنگ آمویی تصریح کرد: یکى از برکات پربار عزادارى های محرمی، وحدت و هماهنگى میان اقشار مختلف اسلامى است که در سایه گردهمایى مردم در ایام سوگوارى امام حسین (ع) در مساجد و تکایا و در سینه زنى‏هاى خیابانی است.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در مجالس اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) شرکت می کنند، باید رفتارشان منطبق با این بزرگان باشد، افزود: تمام اعضای برگزاری مجالس امام حسین(ع) اعم از هیئت امناء، مداحان، مبلغان و عزاداران باید رفتار حسینی در آنها جلوه کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان وظیفه سنگین مبلغان و مداحان در انتقال درست مکتب عاشورا و پیشگیری از ورود بدعت های نادرست را حائز اهمیت دانست و گفت: مجالس امام حسین (ع) باید به مجلس جهل زدایی، معرفت افزایی، خرافه زدایی و معرفی مکتب حق اهل بیت (علیهم السلام) و انس با قرآن تبدیل شود.

نیروهای انتظامی نیز در میان عزاداران حضور خواهند داشت

سرهنگ آمویی در ادامه به برقراری نظم و امنیت مراسمات پیش رو اشاره و خاطرنشان کرد: نیروهای پلیس، تمامی تکایا، مساجد و محل برگزاری مراسم عزاداری را تحت پوشش عملیاتی خود قرار داده و بدین منظور برای استقرار تیم‌های ثابت و نیز گشت‌های پیاده و خودرویی برنامه‌ریزی دقیق و منظمی اتخاذ شده است.

وی متذکر شد: در راستاي برقراري نظم و امنيت در مراسمات دهه اول محرم، از پليس ياران محرم که توسط هيئت هاي عزاداري معرفی می شوند، بهره گرفته خواهد شد، نیروهای انتظامی نیز در میان عزاداران حضور خواهند داشت.

این مقام انتظامی با بيان اينکه در خصوص عبور و مرور به استثناي روزهاي تاسوعا و عاشورا که برخي مسيرها بسته مي شوند، گفت: مسدود کردن خيابان هاي دو طرفه از سوي هيئات مذهبي توصيه نمي شود و اگر در اثر بستن خيابان ها تصادفي رخ دهد، مسئولان هيئات بايد پاسخگو باشند.

سرهنگ آمويي تصريح کرد: گل مالي کردن و پوشاندن پلاک خودروها ممنوع است و سرنشينان داخل خودرو بايد براي پليس قابل رويت باشند، همچنين پليس خودروهايي را که گل مالي شده و ظاهر ناهنجاري دارد، مطابق قانون متوقف خواهد کرد.

وی با بیان اينکه زنجيرزني بانوان به هر شکلي ممنوع است، متذکر شد: پاسخگويي در خصوص عدم رعايت اين مسئله بر عهده هيئات مذهبي بوده و رعايت عفاف و حجاب نيز در مراسمات عزاداري برای مردان و زنان ضرورري است.

معاون اجتماعي انتظامي استان کرمانشاه نصب شمايل و تمثال ائمه اطهار (ع) در سطح استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: شأن و منزلت معصومين(ع) بالاتر از اين است که به تصوير کشيده شوند، همچنين با شعارنويسي هاي سخيف هم برخورد خواهد شد.

سرهنگ آمويي خواستار همکاري لازم هيئات مذهبي با عوامل انتظامي و پليس راهور شد و تصريح کرد: مسئولان هيئت هاي عزاداري از نصب داربست و بنر در اماکن عمومي و پر تردد خودداري کنند تا شاهد بروز خسارت در اين زمينه نباشيم، همچنین بنرهای هیئات نباید موجب پنهان شدن علائم راهنمایی و رانندگی شود.

وی با بیان اینکه بازدیدهای لازم از آرایشگاه های زنانه و مردانه سطح استان انجام شده است، گفت: خوشبختانه آرایش های محرمی کمتر در استان کرمانشاه به چشم می خورد و امیدواریم جوانان و نوجوانان عزادار، امسال نیز با پوشش مناسب، شأن و منزلت مراسمات را حفظ کنند.

این مقام انتظامی در پایان ضمن تأکید بر همراهی و همکاری مردم با عوامل انتظامی، به هیئات مذهبی توصیه کرد که در راستای نظم دهی به مراسمات، ساعات آغازین و پایانی برنامه ها را که در شورای ستاد شئون فرهنگی به تصویب رسیده است، رعایت کنند.

سرهنگ آمویی همچنین گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته، "خیمه سوزی" ممنوعیت دارد، لذا از هیئت های مذهبی انتظار می رود از اجرای این برنامه خودداری کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار