قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: شهردار سابق مشهد در زمان فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای در راستای توسعه شهر انجام داد و این ۴ سال خدمت و زحمات در تاریخ مشهد مقدس می‌ماند.
کد خبر: ۴۹۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 21 September 2017
به گزارش تابناک : مرتضی بختیاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار جدید مشهد در سالن همایش‌های برج سفید اظهار داشت: در هر مسندی که هستیم اگر هدفی جز خدمت به مردم داشته باشیم؛ باخته‌ایم، همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند لعنت بر کسانی که در سنگرهای اسلام فعالیت می‌کنند و فکری جز خدمت به مردم در مخیله‌شان است و مقام معظم رهبری نیز همواره می‌فرمایند ما نوکر مردم هستیم و باید برای بهبود اوضاع آنها تلاش کنیم. همچنین شهردار سابق مشهد مقدس در زمان فعالیت خود خدمات ارزنده‌ای در راستای توسعه شهر انجام داد و این 4 سال خدمت و زحمات در تاریخ مشهد می‌ماند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: عملکرد شهردار جدید مشهد مقدس در سال‌های گذشته بهترین تعریف از ایشان است و فردی است که خدمت را پیشه خود ساخته و سیاسی‌کاری را وارد فعالیت‌های خود نمی‌کند؛ هم اکنون مشهد با حدود 30 میلیون زائر در هر سال شهری بین‌المللی است و پیش‌بینی می‌کنیم تا سال 1400 شاهد حضور 40 میلیون زائر باشیم و برای خدمت رسانی به این حجم از جمعیت نیاز به قدم برداشتن در کنار یک‌دیگر داریم.

وی با اشاره به آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری در پروژه‌های مختلف شهری، خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی در خدمت شهرداری و تمام دستگاه‌هایی است که می‌خواهند به زائران امام رضا (ع) خدمت کنند و برای بهبود اوضاع شهر نیاز به فعالیت‌های زیادی داریم و شورای پنجم با انتخاب شایسته شهردار نقطه مثبتی را در پرونده خود به ثبت رسانده است.

در ادامه اکبر صابری‌فر، شهردار اسبق مشهد‌مقدس بیان کرد: آقای تقی زاده خامسی ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند شهر بزرگ و پر رفت و آمدی مانند مشهد مقدس را اداره کند، 70 سال پیش جمعیت مشهد 16 هزار نفر بود در حالیکه جمعیت فعلی به بیش از 3 میلیون نفر رسیده و به علت جاذبه‌های شهری به ویژه وجود مرقد امام رضا (ع) تعداد زیادی به مشهد مهاجرت کرده‌اند و اداره این جمعیت با این وسعت کار بسیار مشکلی است.

شهردار اسبق مشهد مقدس با اشاره به معضل ترافیک در این شهر، گفت: از سال 1368 سازمان ترافیک را احداث کردیم و آن زمان تعداد کل اتومبیل‌ها کمتر از 100 هزار عدد بود اما هم اکنون یک میلیون اتومبیل در شهر مشهد مقدس وجود دارد یعنی در هر سال 40 هزار اتومبیل به این شهر اضافه شده و برای حل مشکل ترافیک نیاز به ده‌ها تقاطع غیر همسطح داریم که برای ساخت آنها همه باید با هم همکاری داشته باشند.

وی افزود: اگر وضعیت ترافیک کنترل نشود مشهد مقدس تبدیل به شهری غیر قابل سکونت شده چراکه از ابتدای سال 96 تا مرداد ماه فقط 7 روز هوای سالم در مشهد وجود داشته و اگر این روند ادامه پیدا کند مشهد نمی‌تواند پاسخگوی نیاز 30 میلیون زائر باشد؛ و به همین دلیل باید برای مشهد جایگاه ویژه در نظر گرفته شود و تمام کشور برای آینده این شهر همکاری کنند.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار