وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران تنها گزینه حل بحران سوریه را راه حل سیاسی در راستای قطعنامه 2254 شورای امنیت دانست و گفت، برای تحقق این هدف همه ما باید با عزمی راسخ این حقیقت را باور کنیم.
کد خبر: ۴۹۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 22 September 2017
به گزارش تابناک : دکتر محمد جواد ظریف روز پنجشنبه در نشستی که با ابتکار «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و از سوی کمیسیون مشترک برجام به منظور بررسی بحران سوریه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد گفت، جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که رفع بحران سوریه جز راه حل سیاسی امکان پذیر نیست.
ظریف با اشاره به پیشرفت هایی که در یکسال گذشته در جلوگیری از گسترش درگیری ها در سوریه حاصل شده و بر اساس توافقنامه آخرین نشست آستانه، امکان استقرار ناظران بین المللی در این کشور بوجود آمده ابراز خرسندی کرد.
وی اضافه کرد، حضور این ناظران نه تنها به کاهش درگیری ها بلکه به ایجاد تسهیلات انسان دوستانه، کمک خواهد کرد. وی خواستار تلاش مضائف همه کشورهای جهان در این زمینه شد.
وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد، ما همچنان معتقدیم که راه حل سیاسی در راستای اصولی که در قطعنامه 2254 شورای امنیت به آن ها پرداخته شده است تنها راه پایان بخشیدن به این کابوس انسانی است.
ظریف ادامه داد، ما مصرانه خواهان برقراری آتش بس و مبارزه جمعی با تروریسم هستیم و معتقدیم که پیشرفت های زیادی در این راستا صورت گرفته است.
وی گفت، برای حل بحران سوریه به یک دولت و گفت و گو میان همه گروه های سوری که به یک راه حل سیاسی و برگزاری انتخاباتی تازه در این کشور منجر شود، نیاز است.
وی تاکید کرد که این تنها راه خروج از بحران سوریه است.
طریف افزود، در کنار همه این تلاش ها یکی از وظائف خطیر دیگری که به عهده جامعه جهانی است تقویت داشتن امید به صلح و آینده در میان مردم سوریه است.
وی گفت: معتقدم همه ما و بخصوص برگزار کنندگان این نشست می توانند نقش موثری در تحقق چنین آینده ای برای مردم سوریه ایفا کنند.
وی تاکید کرد که برای تحقق چنین هدفی همه باید با عزمی راسخ این حقیقت را باور کنند که برای بحران سوریه جز راه حل سیاسی راه حل دیگری وجود ندارد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار