پرچم عزای حسینی در مراسم اذن عزای حسینی که با حضور هیئات مذهبی و عموم زائران در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد، بر فراز گنبد حرم امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد.
کد خبر: ۴۹۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 22 September 2017
به گزارش تابناک : همزمان با آغاز ماه محرم، پرچم عزای حسینی در حرم مطهر امام رضا(ع) به اهتزاز درآمد و صحن و سرای قدسی این بارگاه نورانی سیاه پوش شد و به نشانه آغاز ماه محرم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به همراه هیئت‌های مذهبی، مراسم اذن عزا را برگزار کردند.

در آستانه محرم الحرام و ایام عزاداری سالار شهیدان روز پنج شنبه ۳۰ شهریورماه پرچم سبز گنبد حرم مطهر امام رضا(ع) به همراه پوشش ضریح مطهر طی مراسمی تعویض شد و به پرچم و پوشش سیاه به نشانه عزا تغییر کرد.

پیش از این مراسم، چندین هزار نفر از اعضای هیئت‌های عزاداری سیدالشهدا(ع) در مشهد از گوشه و کنار این شهر خود را به حرم مطهر رسانده و در حالی که پرچم های سیاه در دست داشتند، در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برای شرکت در مراسم اذن عزا حضور یافتند.

تا آغاز برنامه و قرائت قرآن در گوشه و کنار صحن انقلاب هیئت های مذهبی، مراسم روضه خوانی و سینه زنی برپا کرده بودند و پخش صوت سراسری اشعار محتشم کاشانی، حال و هوای غیر قابل توصیفی را در این بارگاه ملکوتی رقم زد.

در این مراسم با شکوه که با حضور عموم زائران برگزار شد، در راستای اعلان عزای حسینی، توسط سیدمرتضی بختیاری؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی شال عزا بر گردن سه تن از خادمان و مداحان بارگاه منور امام هشتم(ع) انداخته شد.

همچنین در این آیین با شکوه تولیت معزز آستان قدس رضوی حضور یافت و با موضوع یاران عاشورای حسینی به ایراد سخن پرداخت.

در ویژه برنامه «إذن عزا» مداحان و شاعران اباعبدالله الحسین(ع) به مدیحه سرایی و روضه‌خوانی پرداختند و تعدادی از خادمان سادات و سرکشیک های حرم مطهر رضوی همراه با ذکر و مدح ائمه معصوم(ع) پرچم سیاه آستان قدس رضوی مزین به آیه مبارکه «نصر من الله و فتح قریب» را به بالای گنبد منور منتقل کرده و بر فراز آن به اهتزار درآوردند.

در هنگام به اهتزاز در آمدن پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد طلایی رضوی، زائران حاضر در صحن انقلاب و در دیگر صحن‌هایی که صوت این مراسم با شکوه پخش می‌شد، با صدای بلند «لبیک یا حسین» سر دادند.





منبع:‌آستان نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار