معاون سوادآموزی اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از جذب و آموزش اوليای بیسواد دانش‌آموزان قمی در سال تحصيلی جديد خبر داد.
کد خبر: ۴۹۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ 22 September 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام  قاسمی‌نیا معاون سوادآموزی اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برنامه‌های سال تحصیلی جدید نهضت سوادآموزی استان قم اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید جذب و آموزش اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان در دستور کار است بر اساس آخرین آمار حدود 950 نفر از اولیای دانش‌آموزان در گروه سنی زیر 50 سال از نعمت سواد محروم هستند.

وی افزود: اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان از سوی مدیران مدارس و آموزش‌دهندگان سوادآموزی شناسایی شدند و اکنون در حال ثبت‌نام هستند.

حجت‌الاسلام  قاسمی‌نیا با اشاره به آغاز کلاس‌های سوادآموزی بزرگسالان در سال تحصیلی جدید گفت: اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان می‌توانند به نزدیکترین مدرسه محل زندگی یا مدرسه محل تحصیل فرزند خود مراجعه و برای حضور در کلاس‌های دوره سوادآموزی معادل با پایان سوم ابتدایی ثبت‌نام کنند.

معاون سوادآموزی اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم  طرح‌های خواندن با خانواده و حلقه‌های کتاب و کتابخوانی را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و افزود: این طرح‌ها در راستای گسترش و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است که بر همین اساس کتاب‌هایی متناسب با مهارت‌های اساسی زندگی، حرفه‌آموزی و مهارت‌آموزی تهیه شده و از سوی سازمان نهضت سوادآموزی تولید و چاپ شده که در اختیار سوادآموزان قرار می‌گیرد.

قاسمی‌نیا خاطرنشان کرد: طرح خواندن با خانواده ویژه بزرگسالان غیرمحصلی است که حداقل دارای مدرک پنجم یا چهارم ابتدایی باشند.

وی یادآور شد: کتاب‌هایی به این افراد تحویل داده می‌شود و پس از اینکه کتاب را مطالعه کردند برمی‌گردانند این طرح در قالب سه دوره هر دوره 10 کتاب برگزار می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار