امام‌جمعه شیراز با اشاره به عصبانیت نظام سلطه از اقتدار روزافزون ایران اسلامی گفت: رئیس‌جمهور آمریکا باید از این غصه بمیرد و نابود شود.
کد خبر: ۴۹۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱ 23 September 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در ابتدا با توجه به فصل مهرماه و بازگشایی مدارس اظهار داشت: بازگشایی مدارس به این معنا نیست که دانش آموزان چند ساعت به مدرسه‌رفته و مطالبی را حفظ کنند و به خانه برگردند بلکه مهم‌تر از این تربیت نسلی مستقل و متکی‌به‌خود است.

وی با بیان اینکه نباید تنها به آموزش حفظیات اکتفا کرد بلکه فرزندان مردم را برای زندگی آینده باید مهیا کرد، افزود: آموزش‌وپرورش ما باید نسلی را تربیت کند که وقتی فردا وارد جامعه شد سربار و طفیلی نباشد و منتظر نماند که از امکانات دولتی استفاده کند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: تنها با خواندن کتاب‌ها و حفظ کردن مطالب، تربیت دانش آموزان عملیاتی و کامل نمی‌شود و پرورشی صورت نمی‌گیرد بنابراین انتظار می‌رود که مسؤولان آموزش‌وپرورش سند تحول بنیادین را مدنظر قرار داده و فرزندان مردم را برای ایجاد جامعه‌ای برتر و والاتر تربیت کنند.

ایمانی همچنین به هفته دفاع مقدس و رشادت‌های بی‌نظیر رزمندگان در طول جنگ تحمیلی اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن برای گرفتن تهران در یک هفته خود را آماده کرده بود که دلاورمردانی از این سرزمین 8 سال جنگیدند و از کشور دفاع کرده به‌طوری‌که یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتاد.

وی افزود: سپاه، ارتش، بسیج، نیروهای مردمی، عشایر و همه و همه دست در دست هم دادند و از کشور دفاعی جانانه کردند که در این راه نقش شهدا، ایثارگران و آزادگان هرگز فراموش نخواهد شد.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه نام کربلا و سیدالشهدا رزمندگان را به جبهه‌ها می‌کشاند، خاطرنشان کرد: ما هرچه داریم به برکت نام امام حسین (ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در ادامه به همدستی آمریکا و عربستان در انفجار برج‌های دوقلو اشاره کرد و افزود: آمریکا با عربستان برج‌های دوقلو را منفجر کردند و پس‌ازآن آمریکا به همین بهانه به افغانستان حمله کرد! که این مصداق کامل این بیت است که می‌گوید: گنه کرد در بلخ آهنگری/به ششتر زدند گردن مسگری؛ که این رفتارهای ددمنشانه و بی‌منطق همیشه از آمریکای جنایتکار دیده شده است.

وی اضافه کرد: واقعاً به حال دنیا باید تأسف خورد که کسانی بر آمریکا حکومت می‌کنند که کم‌ترین عرفیات جامعه انسانی را نیز رعایت نمی‌کنند.

ایمانی ادامه داد: امروز اقتدار نظام اسلامی به زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در دنیا موجب عصبانیت نظام سلطه شده است و ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا باید از این غصه بمیرد و نابود شود.

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست نماز جمعه نیز با توجه به آغاز ایام محرم و مراسم عزاداری و لزوم حفظ حرمت این ماه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) ارزش‌ها را زنده کرد و با کسانی به مبارزه برخاست که مردم را وسیله برای رسیدن به منافع خود قرار داده بودند.

وی افزود: شعله‌های عشق و محبت به امام حسین (ع) از همان عصر عاشورا ذره‌ذره برافروخته شد تا به امروز رسید و در تمام قلب‌ها جاری و ساری شده است و تمام آزادی خواهان عالم برای رسیدن به اهداف والای خود از این امام همام کمک می‌گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار