وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۴۹۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 23 September 2017
به گزارش تابناک : متن کامل پیام دکتر هاشمی وزیر بهداشت با عنوان "سالی نو برای تحصیل علم و اخلاق" که در کانال تلگرامی‌اش منتشر شد به این شرح است: «مهری دیگر از راه رسید؛ مهری که امسال با محرم، ماه حق طلبی، دلاوری، آزادگی و زلال‌ترین نمادهای ایمان و عشق و دلدادگی همراه شده و امیدوارم بتوانیم آغازی چنین را، چنان که شایسته است، پاس بداریم.

ما آموخته‌ایم که سلامت، حاصل اعتدال در جسم و جان است و بیماری، نتیجه عدم تعادل در بدن و روح آدمی؛ و همچنان که مراقب توازن و حفظ اعتدال در بدن خود هستیم، در زندگی اجتماعی نیز باید همین‌گونه رفتار و عمل نماییم؛ که حاصل اعتدال، درک صحیح‎تر از مسائل و هم‌افزایی اندیشه‌ها است و کدام مکان برای اندیشیدن و تضارب آرا، بهتر از دانشگاه؟ به همین سبب دانشگاه و دانشگاهیان را سنگ بنای پیشرفت و ترقی جوامع می‌خوانند و کشوری را ثروتمند و قدرتمند می‌دانند که نیروی انسانی اندیشمند و دانا در اختیار دارد.

انسان‌‎هایی که با دو بال «ایمان و اخلاق» و «علم و تجربه»، اندیشه را در آسمان دانش و آموزش و پژوهش به پرواز درمی‌آورند و پیشرفت و آسایش و آرامش را به جوامع بشری هدیه می‌کنند.

این راهی است که یکایک ما باید بپیماییم؛ مسیری پر فراز و نشیب که پیمودنش نیازمند اراده و عشق است؛ اراده‌ای راسخ و عشقی ناب که خستگی از جان‌ها بزداید و آدمی را یاری کند تا بر مشکلات فائق آید.

اگر آمدید؛ تاب آوردید و عاشق و خادم شدید، لذتی را خواهید چشید که با هیچ پاداش مادی قابل قیاس نیست.

استادان، همکاران و دانشجویان عزیز و ارجمند

از یاد نبریم این کشور و این ملت، به خدمات ما نیاز دارد؛ پس همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، یک‌بار دیگر با خدای خود، شهیدان و هموطنان‌مان عهد ببندیم که هر ‌چه در توان داریم، برای ارتقای سلامت و آسایش مردمان این دیار به‌کار گیریم؛ که همه مدیون آنها هستیم و خدمت به ایشان، وظیفه ماست.

با این امید، سالی سرشار از علم و آگاهی و همراه با سلامتی و سربلندی برای‌تان آرزو می‌کنم.»





منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار