سال تحصیلی جدید از امروزبا حضور ۱۳ میلیون دانش‌آموز و حدود یک میلیون فرهنگی در 105 هزار مدرسه در سراسر کشور آغاز می‌شود که البته در این میان نباید 110هزار کودک بازمانده از تحصیل را نیز فراموش کرد.
کد خبر: ۴۹۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 23 September 2017
به گزارش تابناک : امسال دانش‌آموزان در حالی سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند که غم جانکاه در گذشت هفت دانش‌آموز هرمزگانی در حادثه واژگونی اتوبوس در جاده داراب شیراز، قلوبشان را آزرده ساخته است و دوستان این نوجوانان فقید، جای خالی آن ها را احساس می‌کنند؛ اما قرار است امسال آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی تغییر یابد تا دیگر شاهد حوادث تلخ در اردوهای دانش‌آموزی نباشیم.
کاروان یک میلیونی فرهنگیان نیز در شرایطی وارد سال تحصیلی جدید می‌شود که بنا به گفته وزیر آموزش و پرورش، این وزارت خانه، هزار میلیارد تومان به فرهنگیان بدهکار است.
و اما موضوع کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی، قصه پرغصه ای است که معاون رفاهی وزارت رفاه درباره آن می گوید: وزارت رفاه به دنبال راه‌هایی برای بازگرداندن آن ها به تحصیل است.
احمد میدری در گفت و گو با فارس می افزاید: هرچند که شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل در دست نبودن شماره تماس آن ها سخت است اما در وزارت رفاه به دنبال راه‌هایی برای شناسایی و بازگرداندن آن ها به تحصیل هستیم. وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت رفاه دنبال می‌کند، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است، به همین منظور طی ماه‌های اخیر چندین جلسه شورای سامان دهی و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را برگزار کرده‌ایم تا بر اساس آن با کمک نهادهای حمایتی دیگر بتوانیم در جهت شناسایی این کودکان و کمک به آن ها قدم‌هایی برداریم.
معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: اگر کودکی از تغذیه و رفتن به مدرسه محروم باشد یعنی فقیر است؛ اگر کودکی معلول باشد و نتواند به مدرسه برود باز هم فقیر است و امیدوارم برای بازگشت کودکان دوره ابتدایی به مدرسه، سیاست‌گذاری و توجه خاصی شود. وی تصریح کرد: تاکنون 110 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور در مقطع ابتدایی شناسایی شده اند که از این تعداد 55 هزار و 65 کودک تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند؛ 36 هزار و 16 کودک تحت پوشش بهزیستی، 25 هزار و 332 کودک تحت پوشش کمیته امداد و هشت هزار و 277 کودک تحت پوشش هر دو نهاد هستند. 

میدری افزود: در پیگیری‌های انجام شده، سرپرست هفت هزار و 217 کودک اعلام کردند کودکان شان به دلیل معلولیت و هشت هزار و 15 کودک به دلیل فقر به مدرسه نمی‌روند.






منبع : خراسان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار