به همت انتشارات کتاب جمکران،
کتاب «بچه‌های فرات» روایتی متفاوت از واقعه کربلا به قلم لیلا قربانی در ایام محرم به همت انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران منتشر شد.
کد خبر: ۴۹۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 23 September 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، لیلا قربانی در این داستان از زاویه متفاوت، فاجعه کربلا در سال ۶۱ هجری را روایت می‌کند؛ چند نوجوان که روزگار خود را با سرگرمی‌ها و ماجراجویی‌های نوجوانانه می‌گذرانند، در روزهایی که خبر سفر امام حسین و یارانش به کوفه منتشر شده است، مقابل دوراهی مهمی قرار می‌گیرند. دست آخر و با پشت سر گذاشتن ماجراهایی، هر کدام راه خودش را در تقابل سپاه یزید با کاروان امام حسین (علیه‌السلام) بر‌می‌گزینند.
نویسنده در خلق داستان بچه‌های فرات از منابع مرجع تاریخی استفاده کرده است تا تصویر قابل اطمینانی از وقایع تاریخی که ضمن داستان روی می‌دهند ارائه دهد.

در ادامه، برشی از این داستان بلند را می‌خوانیم:
پدر سعد آرام آرام حرفش را شروع کرد. همه سر تا پا گوش بودند. حبیب هم نزدیک او نشسته بود. از ریش سفید روستا تا پسرهای کوچک، همه ساکت شدند.
– امروز یک مهمان از دارالحکومه کوفه داشتیم. پیامی از عبیدالله برایمان آورده بود.
پچ پچ و همهمه شروع شد. این را همه می‌دانستند. با اشاره‌های پدر سعد ساکت شدند.
– حسین‌بن‌علی با امیرالمؤمنین یزید بیعت نکرده و به سوی کوفه در حرکت است.
گوشهای همه، به خصوص حبیب و علی تیزتر شد.
– عبیدالله، مسلم فرستاده او را کشته و هانی بن عروه را با اینکه بزرگ قبیله مذحج بود، به جرم پناه دادن به مسلم دار زده است. حالا هم هر کسی به دنبال کوچک‌ترین کمکی به حسین بن علی باشد، دستگیر می‌کند. بدانید تمام راه‌های اطراف کوفه را سرباز گذاشته‌اند. عبیدالله به همه قبایل، روستاها و شهرهای اطراف، پیک فرستاده و هشدار داده که اگر کسی از آنها در فکر یاری حسین‌بن‌علی باشد، آن قبیله را به شدت مجازات خواهد کرد.
خیلی‌ها ترسیده بودند، بعضی‌ها با هم صحبت می‌کردند، بعضی هم مثل حبیب به فکر فرو رفته بودند و علی زیرچشمی پدرش را نگاه می‌کرد.
– می‌دانم که حفظ روستا و قبیله برای تک تک ما اولویت دارد. ما با خون دل، کار و تلاش، این زندگی را برپا کرده‌ایم. پس هر کدام از شما باید مسئول رفتار خودش و افراد اطرافش باشد. نمی‌خواهم کسی از روستای ما، حتی فکر پیوستن به کاروان پسر پیامبر را داشته باشد که اگر این چنین کند، تمام روستا را در نظر امویان و امیرالمؤمنین، یزید دشمن کرده است.

«بچه‌های فرات» توسط انتشارات کتاب مسجد مقدس جمکران در ۱۴۰ صفحه و با قطع پالتویی به قیمت ۷۰۰۰ تومان منتشر شده است.

علاقمندان برای تهیه کتاب می‌توانند به کتابفروشی‌های واقع در صحن‌های مسجد مقدس جمکران و فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۲۵۳۳۴۰  تماس حاصل فرمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار