مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: با توجه به شعار سال تحصیلی۹۷-۹۶ برگرفته از سندتحول بنیادین در آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ۱۲۹ شاخص‌کاری و ۴۵۲ برنامه تدوین کردیم.
کد خبر: ۴۹۸۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 23 September 2017
به گزارش تابناک : علیرضا کاظمی صبح امروز در مراسم نواختن زنگ مهر و ایثار به مناسبت بازگشایی مدارس در نخستین روز از مهرماه اظهار داشت: تمام نظریه‌پردازان جهان معتقد هستند که مهم‌ترین نهاد برای توسعه و تسریع در رشد و اهداف ملی نظام تعلیم و تربیت است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: بی‌شک همه اهداف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی وغیره در چهارچوب تربیت نیروی انسانی تاثیرگذار است و آموزش و پرورش تنها سازنده نیروی انسانی مورد نیاز امروز و فردای کشور است.

وی با بیان این که در آینده آموزش و پرورش می‌توان آینده کشور را رقم زد، عنوان کرد: رسیدن به افق 1404 در گرو میزان توجهی است که به آموزش و پرورش می‌شود و برای رسیدن به قدرت نخست جهان در حوزه‌های فناوری، اقتصادی، اجتماعی و غیره باید آموزش وپرورش را به گفتمان ملی تبدیل کنیم.

کاظمی تمامی مردم و دستگاه‌ها را موظف به همکاری با تظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: بر‌اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش نیازمند تغییرات اساسی و جدی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد: استعدادهای دانش‌آموزان در محیط‌های خشک آموزشی شکوفا نمی‌شود و فضاهای آموزشی باید شاد و مفرح باشد و معلمان بدون دغدغه نسبت به آموزش اقدام کنند.

کاظمی اذعان کرد: شعار سال تحصیلی97-96 برگرفته از سندتحول بنیادین و روح حاکم بر آن یعنی دستیابی به حیات طیبه؛ "‌تعلیم و تربیت تمام ساحتی همراه با کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری" تعیین شد.

وی گفت: بنابر این رویکرد در آموزش و پرورش استان 129 شاخص‌کاری و 452 برنامه تدوین کردیم و توسعه و ترویج فرهنگی نماز، قرآن و عترت، ارتقاء فرهنگ میزبانی و سیره رضوی و ایثار و شهادت را در دستور کار قرار دادیم.

کاظمی اظهار داشت: تابستان گذشته اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی میزبان 50 برنامه ملی و بیش از 4.5 میلیون نفر زائر فرهنگی بود و دانش آموزان این استان توانستند 318 مورد از رتبه‌های ممتاز کشوری را کسب کنند.

وی بیان کرد: در نخستین روز از مهرماه یک میلیون و 140 هزار دانش آموز در 11 هزار و 150 مدرسه با حضور 90 هزار همکار فرهنگی آغاز کردند.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار