عضو‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل "شعار و تهدیدهای توخالی" است.
کد خبر: ۴۹۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 23 September 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، با اشاره به سخنان اخیر ترامپ در مجمع سازمان بین‌الملل اظهار داشت: سخنرانی توخالی ترامپ در سازمان ملل یادآور نطق‌های حماقت‌آمیز قذافی بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه نتانیاهو پس از دیدار با ترامپ اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد، توافق هسته‌ای با ایران را تغییر دهد و من نیز راهی برای آن پیشنهاد دادم گفت: هرچند نخست​‌وزیر رژیم صهیونیستی خود را مصمم و موفق نشان می‌دهد، اما چنین مطالبی صرفا برای مصرف داخلی رژیم اسرائیل مطرح می‌شود.

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه نتانیاهو هیچ محل اعرابی در موضوع برجام ندارد عنوان کرد: یکی از اولین مسائلی که پس از توافق حل شد، بحث PMD یا ابعاد احتمالی نظامی بود که بعد از چندماه از بازرسی‌های صورت گرفته اعلام شد برنامه هسته‌ای ایران بعد نظامی ندارد.

وی با بیان اینکه سایر تعهدات و وظایف دو طرف نیز مشخص است در چه شرایط و تاریخی باید صورت پذیرد و بنابراین مکمل و اضافه‌هایی برای تغییر نخواهد داشت. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها مسائل باقیمانده در برجام بحث‌های نظارتی و رسیدگی به اعتراضات است که به سادگی روال خود را طی می‌کند​ عنوان کرد: بنابراین نتانیاهو این بحث را که برای برجام برنامه‌هایی دارم را بیشتر با هدف جذب لابی‌های صهیونیستی در آمریکا یا افراطیون ساکن اسرائیل در رقابت‌هایی که با چپ‌ها دارد، مطرح کرده تا اعلام کند برای تغییر این وضعیت برنامه دارد.

وی با بیان اینکه ترامپ هم ایده و طرح‌های مهمتری از طرح نتانیاهو را در اختیار داشته، اما تاکنون نتوانسته تغییری در برجام ایجاد کند گفت: همه تلاش رئیس جمهور آمریکا جهت اعلام عدم پایبندی ایران با تکیه بر بندهای 11 ، 12 و 13 قطعنامه 2231 نیز که پاشنه آشیل برجام است، جواب نداد و او دریافت که کنار گذاشتن برجام موجب انزوای آمریکا خواهد شد.

فلاحت‌پیشه افزود:  آرژانس  بین‌المللی انرژی اتمی در 8 گزارش خود پایبندی کامل و در مواردی بیش از تعهد ایران را تایید کرده و در این شرایط سخنان نتانیاهو ارزش حقوقی و راهبردی هم نداشته و صرفا شعار است. 

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که افراطیون در مقابله با برجام از همیشه تنهاتر هستند، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد داشته در این مورد مجددا اعلام موضع کند‌ عنوان کرد: ترامپ هم در عمل با برجام کنار آمده، اما با طرح برخی ادعاهای تند تصمیم دارد زمینه‌های لازم برای ایجاد محدودیت برای برنامه موشکی ایران را فراهم کند تا هربار موضوعی تازه برای نظارت و فشار بر ایران آماده باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه رئیس‌جمهور آمریکا عملا برای سومین بار دستور تعلیق تحریم‌های ایران را صادر کرد گفت:  حتی در صورت عدم اعمال این دستور هم کنگره آمریکا می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد و در دو مجلس آمریکا عقلای سیاست به خطرهای کنارگذاشتن تعهدات کشورشان آگاهند. 

وی با بیان اینکه از سوی دیگر اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی و همچنین بازیگران عمده‌ای مانند روسیه و چین قاطعانه از برجام حمایت می‌کنند بیان کرد: این قرارداد به عنوان الگویی برای سایر توافق‌ها مدنظر قرار گرفته و طرف‌های اروپایی هم به دلیل فواید و بهره‌هایی که از برجام برده‌اند، به هیچ وجه زیربار به خطر انداختن برجام نمی‌روند. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار