رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه مخالفت‌هایش با همه‌پرسی اقلیم کردستان گفت، سرزمین تحت کنترل دولت منطقه‌ای کردستان عراق تنها متعلق به کردها نیست بلکه به ترکمان‌ها و اعراب نیز در آنجا زندگی می‌کنند.
کد خبر: ۴۹۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 23 September 2017
به گزارش تابناک : رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت: آنکارا با نظر شورای امنیت ملی ترکیه، گام‌های لازم را بر خواهد داشت اما به طور کلی سرزمین دولت منطقه‌ای کردستان تنها به کردها تعلق ندارد بلکه ترکمان‌ها و اعراب نیز در آنجا زندگی می‌کنند.

قرار است علاوه بر موضع‌گیری شورای امنیت ملی ترکیه، پارلمان این کشور نیز در نشستی حکم حضور نیروهای مسلح ترکیه در خارج از مرزهای این کشور را تمدید کند.

همچنین اردوغان در پاسخ به سوالی درباره حمایت لفظی اسرائیل از برگزاری رفراندوم استقلال گفت، چنین رویکردی اشتباه است. من درباره این مساله با مقامات و نمایندگان اسرائیلی در نیویورک صحبت کردم. چنین رویکردی می‌تواند تاثیر منفی بر روابط دو کشور بگذارد.

او در پاسخ به اینکه چگونه روابط خوب مقامات اقلیم کردستان عراق با ترکیه دچار چالش شده است، گفت: مقصر این مساله (مسعود) بارزانی است. ما به آنها زمانیکه پولی برای پرداخت حقوق کارمندان‌شان نداشتند، پول دادیم، ما 2 میلیارد دلار اعتبار مالی برای آنها فراهم کردیم. حتی نه آمریکا و نه روسیه بدین شکل به آنها کمک نکردند.

اردوغان درباره موضع ترامپ درباره رفراندوم پیش‌رو نیز گفت: ترامپ رویکردی مخالف با آنکارا در این باره اتخاذ نکرده است.






منبع : روزنامه حریت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار