معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح پایگاه تغذیه سالم در20 هزار مدرسه در مناطق مختلف کشور اجرا شده است.
کد خبر: ۴۹۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 23 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی فیض روز گفت: اجرای طرح پایگاه تغذیه سالم امسال در 50 هزار مدرسه کشور در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.
 
وی در خصوص تفاوت بوفه های فعلی با پایگاه تغذیه سالم افزود: در بوفه های مدارس هر نوع ماده خوراکی مفید یا غیرمفید به دانش آموزان عرضه می شد اما در پایگاه تغذیه سالم تاکید بر عرضه اجناسی است که از نظر غذایی غنی و سالم باشند.
 
فیض یادآور شد: مواد خوراکی این پایگاه متناسب با سن دانش آموزان و برابر با نیازهای جسمانی آنها تامین می شود و بنابراین بوفه های مدارس باید به پایگاه های تغذیه سالم ارتقا پیدا کند.
 
وی گفت: این طرح یک فعالیت مشترک بین معاونت پرورشی و معاونت سلامت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت و درمان و در راستای حفظ سلامت دانش آموزان است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اقلام خوراکی توزیع شده در مدارس باید با توجه به اهمیت سلامت جسمی دانش آموزان نظارت و مدیریت می شود و با اجرای طرح پایگاه تغذیه سالم مناسب ترین اقلام برای سن دانش آموزان به آنها عرضه می شود.
 
فیض گفت: در اجرای مطلوب این طرح از نظر و دیدگاه و مشارکت دانش آموزان نیز استفاده شود و چگونگی اجرای آن در قالب شیوه نامه فعال سازی پایگاه های تغذیه سالم در مدارس در آینده نزدیک به مدارس کشور ابلاغ می شود.
 
وی یادآور شد: در این شیوه نامه جدید سازمان دانش آموزی به عنوان متولی اجرای صحیح آن مسئول نظارت بر عملکرد پایگاه ها تغذیه سالم و مواد غذایی در مدارس است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش همچنین در آیین نمادین بازگشایی مدارس در مدرسه دخترانه علامه حلی شهر ایلام دانش آموزان را به مشارکت جدی و حضور پررنگ در فعالیت های فوق برنامه فرا خواند.
 
فیض اضافه کرد: دانش آموزان باید در کنار درس در برنامه هایی چون تئاتر، سرود، مقاله، کارهای هنری، ... مشارکت داشته باشند و فقط به درس خواندن صرف بسنده نکنند.
 
وی افزود: این برنامه ها که بیشتر آنها به صورت گروهی و مشارکتی انجام می پذیرد، علاوه بر اینکه روحیه کار جمعی و مسئولیت پذیری در دانش آموزان را بیشتر می کند در پرورش خلاقیت، نوع آوری، ایده پردازی و افزایش راندمان تحصیل آنها نیز تاثیر شگرف دارد./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار