فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان سیم برق و اعتراف سارقان به ۱۸۲ فقره سرقت خبر داد.
کد خبر: ۴۹۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 23 September 2017
به گزارش تابناک : سرتیپ دوم پاسدار سید محمود میرفیضی اظهار داشت: سرقت یکی از جرایم مهم و شایع جوامع بشری است که به شدت امنیت عمومی را به مخاطره می اندازد، سرقت کابل و تجهیزات شبکه توزیع برق یکی از مصادیق سرقت اموال دولتی است که تقریبا از دو دهه گذشته شروع شده و در حال حاضر تخریب و سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق یکی از جرایم شایع در سطح کشور از جمله استان مازندران است.

وی افزود: گران شدن فلزاتی مانند مس و آلومینیوم و دستیابی راحت به مبالغ زیاد، موجب افزایش سرقت سیم های برق و تجهیزات شبکه توزیع برق شده است.

میرفیضی گفت: سرقت تجهیزات شبکه توزیع برق علاوه بر اینکه بار مالی زیادی برای دولت و مردم در پی دارد، مشکلات دیگری را نیز برای جامعه به وجود می آورد که تبعات منفی آن حتی موجب مختل شدن زندگی اجتماعی افراد جامعه می‌شود.

وی بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان‌های بابل، بابلسر، قائم‌شهر، سیمرغ و روستاهای تابعه آنها، مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

میرفیضی با اشاره به شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان سیم برق در سطح استان، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی مشخص شد، سارقان با استفاده از دو دستگاه خودرو پژو پارس اقدام به سرقت سیم برق به صورت مسلحانه با استفاده از سلاح شکاری و سلاح سرد می‌کنند.

فرمانده انتظامی مازندران، خاطرنشان کرد: کاراگاهان پلیس آگاهی پس از چند روز کار اطلاعاتی و رد زنی دو سارق سیم برق به نام‌های"ی – م" و "ر – ر" را که دارای سوابق متعدد کیفری بودند، شناسایی و با هماهنگی قضایی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره ای را که سارقان در زمان سرقت از آن استفاده می‌کردند را به همراه یک عدد قمه کشف و توقیف کردند.

میرفیضی، خاطر شان کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های پلیس به 182 فقره سرقت سیم برق در شهرستان‌های بابل، سیمرغ، بابلسر و قائم شهر و روستاهای حومه بابل و فروش آنان به دو مالخر به نام‌های "ص– پ" و "ع– ب" در شهرستان قائم‌شهر اقرار کردند.







منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار