کلینیک داوری رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بازی های داخل سالن آسیا امروز (شنبه) در سالن آمفی تأتر محل برگزاری مسابقات انجام شد.
کد خبر: ۴۹۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 23 September 2017
به گزارش تابناک تهران، در این کلینیک "داوور" از کشور کرواسی به عنوان نماینده اتحادیه جهانی کشتی و داور بیطرف به تشریح  آخرین مقررات با نمایش فیلم پرداخت.

تاکید بر روی فرار از فن، فرار از تشک در حالات خاک و یا سرپا و مجازات خاطی با اخطار و دو امتیاز، دقت نظر در خروج پای کشتی گیران و دادن فرصت مناسب به کشتی گیر مجری در هنگام خروج یک پای مدافع و توضیح پیرامون مواردی که باید با جدیت به مجری ابتدا تذکر داد و در صورت تکرار با اخطار و دو امتیاز مجازات شود، مانند هُل دادن های غیر مجاز برای خارج کردن حریف از منطقه اصلی تشک و  گذاشتن کف دست روی صورت حریف به هنگام سرشاخ شدن از جمله مواردی بود که در این کلینیک به آن پرداخته شد.

در این کلینیک همچنین در مورد مراحل جرائم کم کاری و کشتی منفی در کشتی آزاد و فرنگی، توضیحات کامل داده شد و موارد مربوط به کم کاری ها و کشتی منفی مانند قبل به قوت خود باقیست، اما تاکید بر این است که در کشتی فرنگی با کشتی گیری که در خاک نشسته و به وسیله بستن کتف و آرنج راه اجرای فن را مسدود می کند پس از تذکر،  در صورت عدم توجه به تذکر داده شده، خاطی با اخطار و دو امتیاز مجازات شود.

در این کلینیک ۶ داور از ایران (محمد ابراهیم امامی، محمد مصلایی، داود خوش منظر،  هژار عباسی، مرتضی زورمند و مهدی بشیر زاده)  به همراه دیگر داوران خارجی حضور داشتند که از فردا یکشنبه در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قضاوت خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار