استاندار گلستان در مراسم بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر و ایثار و شهادت؛
استاندار گلستان، ماه مهر و آغاز بازگشایی مدارس را ماه مهربانی، یادگیری، گشایش و اخلاق دانست و اظهار کرد: معلمان باید با مهربانی و سعه صدر به نسل آینده دانش بیاموزند و آنان را برای برعهده گرفتن مسئولیت ها آماده کنند.
کد خبر: ۴۹۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵ 23 September 2017
استاندار گلستان، ماه مهر و آغاز بازگشایی مدارس را ماه مهربانی، یادگیری، گشایش و اخلاق دانست و اظهار کرد: معلمان باید با مهربانی و سعه صدر به نسل آینده دانش بیاموزند و آنان را برای برعهده گرفتن مسئولیت ها آماده کنند.

در این مراسم که با حضور صادقلو فرماندار، دکتر طاهری امام جمعه ،مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان،خانواده شهدا، فرهنگیان، دانش آموزان ، اولیا و مربیان، در محل مدرسه شبانه روزی دخترانه نیکان رامیان برگزار شد، دکتر حسن صادقلو ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام ماه محرم الحرام تصریح کرد: دانش آموزان باید در کسب علم و دانش تمرکز کنند تا زمینه های ارتقا خود و جامعه را فراهم آورند.

وی افزود: دانش آموزان می توانند به شخصیتی هایی تاثیر گذار در جامعه تبدیل شوند و برای رسیدن به جایگاه مهم در جامعه باید بی قرار در عرصه مطلعه و خواهندن باشند.

وی یادآور شد: دانش آموزان باید فن سوال پرسیدن را به خوبی بیاموزند و در عین حال با یکدیگر دوست باشند و تلاش کنند به یکدیگر بیاموزند.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت حفظ هویت معماری قدیم مدارس، برلزوم برگزاری جشنواره ها یا همایش هایی باحضور دانش آموختگان مدارس قدیمی دراین استان و شهرستان رامیان تاکید کرد. 

دکتر صادقلو خاطرنشان کرد: دانش آموزان از پایه اول دبستان خاطرات تحصیل را در ذهن خود ثبت می کنند و براساس نوع برخورد و رفتار معلم، به تحصیل علاقه مند یا از آن دلزده می شوند.

وی با ذکر خاطراتی از دوران تحصیل ابتدایی خود که 54 سال پیش در همین مدرسه انجام شد و معلم کلاس اول خود، گفت: این معلم بزرگوار به گونه ای با دانش آموزان مهربان بود و با شیوه های مختلف درس و اخلاق یاد می داد که همه عاشق درس خواندن بودند.

دکتر صادقلو با بیان اینکه بنده به دلیل سختگیری پدر از پنج سالگی خواندن را یاد گرفتم و از 6 سالگی به مدرسه رفتم، اضافه کرد: تقسیم عادلانه نانی که بیشتر بچه ها به مدرسه می آوردند بین همه دانش آموزان و استفاده از دانش آموزان موفق به عنوان معلم، از خصلت های خوب این معلم بود.

وی تصریح کرد: درسایه این خصلت های خوب، بیشتر دانش آموزان ازجمله بنده عاشق درس خواندن و یاد گرفتن بودند که امروز نیز باید این خصلت ها و یا خصلت های مشابه، مورد توجه معلمان در آموزش قرار گیرد.

استاندار گلستان همچنین با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، امام حسین (ع) و نهضت عاشورا را همچون چراغ هدایتی برای نجات بشریت از تاریکی و جهل دانست و برلزوم پیروی از مکتب انسان ساز این امام همام تاکید کرد.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این دوران و نیز شهیدان مدافع حرم، اضافه کرد: شهیدان و جانبازان انسان های شجاعی بودند که با تاسی از راه امام حسین (ع) و برای دفاع از اسلام، جان خویش را نثار کردند. 

در پایان از دانش آموزان برتر مدرسه شبانه روزی نیکان که در جشنواره خوارزمی کشور در رشته زبان خارجه مقام اول را کسب کردند جوایزی از طرف استاندار محترم اهداء گردید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار