نماينده قعرنشين فوتسال استان قم در تعطيلات نوزدهمين دوره بازي‌هاي ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور در آستانه تغيير و تحولات كادر فني قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۹۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵ 24 September 2017
به گزارش تابناک قم، بازی‌های فصل جاری لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور این روزها به واسطه حضور تیم ملی فوتسال بزرگسالان ایران در بازی‌های 2017 داخل سالن آسیا در تعطیلی به سر می‌برد و تیم‌های لیگ برتری هر کدام با تشکیل اردوهای مقطعی مشغول تمرینات آماده‌سازی هستند.

این در حالی است که در نوزدهمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور نیز تعداد 14 تیم حضور دارند و در مدت 26 هفته به شکل رفت و برگشت برای کسب مقام قهرمانی و رسیدن به سهمیه ایران در فصل 2018 جام باشگاه‌های فوتسال آسیا و همچنین فرار از دو رتبه پائین جدول که به دسته اول می‌روند، به رقابت می‌پردازند.

حضور 2 نماینده فوتسال قم در لیگ برتر برای نخستین‌بار

در نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برای نخستین‌بار اتفاقی مهم برای فوتسال قم رخ داده است و قم بعد از 18 سال داشتن یک نماینده ثابت در لیگ برتر، از فصل 1396 با حضور تیم‌های هیأت‌ قم و آتلیه‌طهران، دارای دو نماینده در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال ایران شده است.

این در حالی است که فاصله و اختلاف بسیار زیادی از نظر فنی و دیگر مسائل بین هیأت‌ قم با آتلیه‌طهران قم وجود دارد و به همین دلیل تیم هیأت‌ قم هم اکنون قعرنشین لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های ایران است و تیم آتلیه‌طهران در بین چهار تیم بالای جدول قرار گرفته است.

آتلیه‌طهران قم در جمع مدعیان قهرمانی

تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم در نخستین سال تجربه حضور در لیگ برتر فوتسال ایران با جذب بازیکنان شاخص شاغل در لیگ برتر که اکثر آنها از مهره‌های بومی و کارآمد فوتسال استان قم هستند و همچنین حفظ کادر فنی موفق خود در لیگ دسته اول سال 1395 به سرمربیگری سیدوحید غیاثی، روند دو فصل اخیر خود در لیگ دسته اول را این بار به شکلی موفق‌تر در لیگ برتر ادامه می‌دهد.

فوتسالیست‌های تیم آتلیه‌طهران قم از 11 بازی خود تا قبل از تعطیلات لیگ برتر فوتسال موفق به کسب پنج پیروزی، سه تساوی و البته تحمل سه باخت شده‌اند و هم اکنون با کسب 18 امتیاز بعد از چهار تیم بالانشین مس سونگون، گیتی‌پسند اصفهان و تاسیسات دریایی تهران رتبه چهارم جدول را به خود اختصاص داده‌اند.

هیأت‌ قم در جمع کاندیداهای سقوط

اما وضعیت دیگر نماینده فوتسال قم که به مراتب سابقه و قدمت بیشتری نسبت به تیم آتلیه‌طهران دارد، بر عکس تیم آتلیه‌طهران قم است و این تیم به جای حضور در جمع بالای جدولی‌ها یا حداقل قرار گرفتن در میانه رده‌بندی لیگ نوزدهم، اکنون آخرین جایگاه جدول را در اختیار دارد.

تیم فوتسال هیأت‌ قم که پیش از این با نام‌های متنوعی نظیر فراز قم، ارم‌کیش قم، کیش‌ایر قم، صبای قم، ماهان‌تندیس و یاسین‌پیشرو در 18 سال متوالی لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور حضور داشته، برای نوزدهمین دوره لیگ برتر نتوانست اکثر بازیکنان فصل قبل را حفظ کند.

نداشتن حامی مالی عامل ضعف تیم فوتسال هیأت‌ قم

به دلیل رفتن حامی مالی فصل گذشته این تیم، نماینده فوتسال قم نتوانست با انسجام و مدیریت مناسبی در دوره نوزدهم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 1396 وارد رقابت با حریفان خود شود، به همین دلیل نتوانسته تا کنون نتایج مورد نظر علاقمندان به فوتسال را کسب کند.

از همان ابتدای مسابقات که به دلیل رفتن حامی مالی فصل قبل یعنی یاسین‌پیشرو، مسوولان ورزش قم و به ویژه هیأت‌ فوتبال متولی این تیم حامی مالی برای نام‌گذاری جدید این تیم نداشتند، نام نماینده فوتسال قم همچنان به نام هیأت‌ فوتبال قم است و هیأت‌ فوتبال نیز توانایی حمایت چندانی از این تیم ندارد.

9 باخت و 2 تساوی هیأت‌ قم در 11 مسابقه متوالی

تغییرات وسیع در کادر فنی و بازیکنان تیم هیأت‌ قم موجب شد تا این تیم در دوره نوزدهم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور عملکردی بسیار ضعیف و دور از انتظار داشته باشد، به طوری که نماینده فوتسال قم در 11 هفته متوالی رقابت‌های لیگ 96 هنوز موفق به کسب پیروزی نشده است.

تیم فوتسال هیأت‌ قم در 11 هفته سپری شده از بازی‌های لیگ نوزدهم در 9 مسابقه به حریفان خود باخته است و شکست سنگینی همچون باخت با 9 گل در میهمانی تیم صدرنشین مس سونگون ورزقان را تجربه کرده و تنها با دو امتیاز حاصل از دو تساوی در آخرین رتبه جدول 14 تیمی لیگ برتر ایستاده است.

ثانی نخستین قربانی نتایج ضعیف تیم هیأت‌ قم

نخستین قربانی نتایج ضعیف تیم فوتسال هیأت‌ قم در 11 هفته سپری شده از بازی‌های نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور سرمربی این تیم یعنی ابوالفضل ثانی بود، در حالی که ثانی تیمی کاملا جوان، تغییر یافته و بدون هیچ‌گونه حمایت مادی و معنوی را در اختیار گرفته بود.

در شرایطی که لیگ برتر این روزها به واسطه حضور تیم ملی در بازی‌های سالنی آسیا تعطیل است و تیم هیأت‌ قم باید همانند سایر رقبا به کارهای آماده‌سازی مشغول باشد، اما تمرینات این تیم مدت زیادی تعطیل بود و در نهایت از تیم هیأت‌ قم خبر رسید که ابوالفضل ثانی از این تیم رفته است.

ثانی: نباید به رئیس هیأت‌ فوتبال استان قم اعتماد می‌کردم

بعد از انتشار خبر قطع همکاری نماینده فوتسال قم با ابوالفضل ثانی سرمربی این تیم، بلافاصله سرمربی آخرین تیم جدول رده‌بندی لیگ برتر عکس‌العمل نشان داد و در گفت‌وگویی اظهار کرد: در این موضوع نباید به کریم بهرامی رئیس هیأت‌ فوتبال استان قم اعتماد می‌کردم.

این در حالی است که برخی خبرها از برکناری ابوالفضل ثانی سرمربی تیم فوتسال هیأت‌ فوتبال قم در چند روز گذشته خبر دادند اما ثانی قبل از این اتفاق گفته بود: آقایان حرف از شوک زده‌اند اما قبل از اینکه به تیم شوک بدهند خودم از این تیم می‌روم.

ظاهرا این شوک اکنون در حال رخ دادن است و ثانی پس از انتشار خبر برکناری خود از راس کادر فنی تیم فوتسال هیأت‌ قم، تصریح کرد: هیچ کس با من در ارتباط با برکناری صحبتی نکرده، در حالی که بعد از بازی حفاری اهواز تمرینات تیم به طور کامل قطع شد و تا الان هیچ تمرینی برگزار نشده است.

تا کنون برای حفظ آبرو هیچ چیزی نگفته‌ام

سرمربی تیم فوتسال هیأت‌ قم ادامه داد: سه بازیکن مد نظر من به تیم‌های دیگر پیوستند، ضمن اینکه خود من هم اعلام کرده بودم در صورتی که درخواست‌هایم عملی نشوند استعفا خواهم داد، متاسفانه بزرگترین اشتباه من اعتماد به کریم بهرامی بوده است چرا که ایشان مرا سیبل خود قرار داده است.

وی که تیمش در 11 بازی تنها دو تساوی و 9 باخت کسب کرده، ابراز کرد: تا کنون برای حفظ آبرو هیچ چیزی نگفته‌ام اما از این به بعد تمام ناگفتنی‌ها را خواهم گفت، من منتظر خواهم شد تا ببینم اسپانسر به تیم خواهد آمد یا خیر، پس از آن صحبت‌های خود را خواهم کرد.

شایعه حضور سرمربی جدید در تیم هیأت‌ قم

بعد از این اتفاقات و اظهار نظرهای سرمربی تیم فوتسال هیأت‌ قم، در بین علاقمندان به فوتسال قم خبرهایی مبنی بر بازگشت سرمربی سابق تیم‌های ارم‌کیش قم، کیش‌ایر قم، صبای قم و یاسین‌پیشرو زبان به زبان چرخید و ابوالفضل ثانی راجع به این موضوع نیز گفت: متاسفانه آقای غیاثی حالا که شنیده‌اند قرار است اسپانسر به این تیم اضافه شود خود را نشان داده‌اند. ایشان عنوان کرده که در ازای 90 میلیون تومان هدایت تیم هیأت‌ قم را برعهده می‌گیرد و اسپانسر قبول نکرده و سپس با من وارد مذاکره شده‌اند.

بعد از این موضوع به سراغ سیدمهدی غیاثی رفتیم تا از زبان وی موضوع حضورش در کادر فنی تیم هیأت‌ قم را جویا شویم که غیاثی در این خصوص اظهار کرد: روز جمعه جلسه‌ای با مدیران داشتیم اما هنوز هیچ چیز قطعی نیست و همه چیز بستگی به نظر اسپانسر تیم دارد.

غیاثی: تیم هیأت‌ قم در 3 بخش باید تقویت شود

وی خاطرنشان کرد: تیم هیأت‌ قم در سه بخش باید تقویت شود، این تیم در بخش کادر فنی، بازیکنان و پشتوانه مالی نیاز به تقویت دارد، البته برای قم باعث تاسف است که با این همه استعداد، در انتهای جدول رده‌بندی بازی‌های لیگ برتر فوتسال حضور داشته باشد.

غیاثی عنوان کرد: در صورت قطعی شدن حضورم در تیم فوتسال هیأت‌ قم، با مسوولان تیم آتلیه‌طهران قم جلسه‌ای خواهم داشت و قطعا با آنها در ارتباط با جدایی از مدیریت فنی این تیم صحبت خواهم کرد، اما همه می‌دانند این دو تیم متعلق به شهر قم هستند و خدمت به هر کدام خدمت به شهر قم است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار