رئیس هیات مدیره خانه معدن اعلام کرد: ایران باید تولید آلومینیوم خود را برای پاسخگویی به تقاضای داخلی و خارجی افزایش دهد.
کد خبر: ۴۹۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 24 September 2017
به گزارش تابناک : بحران معدنی و کاهش قیمت فلزات و محصولات معدنی همچنان ادامه دارد. در این شرایط، بسیاری از  شرکت‌های بین‌المللی ورشکست شده‌اند، تعداد کمی اقدام به کاهش تولید خود کرده‌اند و تنها تعداد کمی توانسته‌اند همچنان با شرایط خوب مالی به فعالیت خود ادامه دهند.

چگونه دسته سوم توانسته‌اند در این شرایط دشوار محیطی بر مشکلات فائق شده و برنامه‌های‌شان را با تمام قوا دنبال کنند؟ آیا می‌توان از تجربیات آنها در ایران هم استفاده کرد؟

محمدرضا بهرامن، رئیس هیات مدیره خانه معدن ایران در گفت و گو با اکو تیتر با اشاره به افزايش مصرف فولاد در كشور اظهار داشت: با توجه به شرايط فوق در صورت مهیا بودن شرایط ایران با نرخ رشد سالانه 6/8 درصد می‌تواند در سال 2020 در زمینه تولید فولاد به خودکفایی برسد.

رئيس هيات مديره خانه معدن با اشاره به افزايش ظرفيت توليد فولاد در سال هاي 2030 و 2035 تصريح كرد : در سال 2030، 50میلیون تن و در سال 2035 سالانه 65میلیون تن، فولاد در ایران تولید می‌شود؛ اما هنوز از هدفگذاری 11 درصدی دولت برای رسیدن به تولید سالانه 52 میلیون تن تا سال 2025 عقب هستیم.

وي در ادامه با اشاره به افزايش تقاضاي سنگ آهن در سال جاري افزود: امید است تا پايان سال جاري تقاضای سنگ‌آهن به اندازه کافی برای معادن داخل وجود داشته باشد.

بهرامن اظهار امیدواری کرد : امسال برای معادن سنگ‌آهن شاهد رونق مناسب و قابل توجهی خواهیم بود و موضوع خام‌فروشی در این معادن به حداقل خود می‌رسد.

رئيس هيات مديره خانه معدن ايران در ادامه تصريح كرد: در خصوص اکتشاف باید به این نکته توجه داشته باشیم که با بودجه‌های دولتی نمی‌توان به اهداف تعیین شده برای شناسایی مناطق کشور از نظر مواد معدنی دست یابیم، چراکه تاکنون با وجود موارد پیش‌بینی شده و دستورالعمل‌های موجود برنامه سوم تا پنجم موفق عمل‌ نکرده‌ایم.

بهرامن وضعیت بازار مواد معدنی ایران را مثبت ارزيابي كرد و در ادامه افزود: براساس استراتژی تعریف شده در صنعت فولاد ایران، پیش‌بینی شده طی ده سال آتی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده و مصرف‌کننده آهن اسفنجی دنیا شود.

وي درادامه افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده و در دست انجام در سال 1396 ایران به تنهایی حدود 30 درصد آهن اسفنجی تولیدی دنیا را به خود اختصاص می‌دهد.

رئيس هيات مديره خانه معدن در ادامه ياد آور شد:‌ به دلیل افزایش قیمت و رونق نسبی بازار، تقاضا برای کاتد بیشتر خواهد بود و امید است تا رشد یک درصدی افزایش قیمت‌های جهانی مس تداوم داشته باشد و بتوانیم با استفاده از منابع بانکی و داخلی، پروژه‌هایمان را ادامه دهیم و تا پایان سال 98 به ظرفیت جهانی دسترسی یابیم.

وي در ادامه با بيان اين كه تقاضای آلومینیوم در بازار داخلی ایران روند صعودی دارد تصريح كرد: پیش‌بینی می‌شود تقاضای خودرو در ایران از 65/1 میلیون دستگاه در سال به حدود سه میلیون دستگاه تا سال 2025 افزایش یابد.

بهرامن با بيان اين كه صنایع پایین ‌دست وابسته به آلومینیوم در کشور با کمترین ظرفیت خود در حال فعالیت هستند تصريح كرد: دسترسی به آلومینیوم در بازار داخلی ایران با محدودیت مواجه است. لذا ایران باید تولید آلومینیوم خود را برای پاسخگویی به تقاضای داخلی و خارجی افزایش دهد.

وي ادامه داد: تولید آلومینیوم در کشور به عنوان کالای استراتژیک نیازمند نگاه ویژه‌ای است که متاسفانه در طول سال‌های گذشته از این حیث مغفول مانده است.






منبع : اکوتیتر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار