مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: برنامه جامعه آموزش مدیریت بحران با توجه به خلاهای آموزشی در زمینه آمادگی مقابله و مدیریت حوادث بحرانی تا پایان سال جاری تدوین و از سال آینده برای اجرا در اختیار دستگاه های اجرایی قرار می گیرد.
کد خبر: ۴۹۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 25 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛  احمدکرمی در نشست هماهنگی نخستین جشنواره فلیم کوتاه امید با عنوان نخستین جشنواره ملی فیلم بحران با موضوع مدیریت بحران و حوادث اظهار کرد: این برنامه جامعه با توجه به شرایط منطقه و با زمان بندی های مشخص تهیه می شود.
 
وی افزود: مدیریت بحران در بخش های مختلف فوریت های پزشکی، بنیاد مسکن، هلال احمر، ... 120 هزار نفر با 9 هزار و 400 ساعت آموزش انجام گرفت و آموزش اقشار مختلف مردم در خصوص مدیریت و آمادگی مقابله با بحران با توجه به اینکه معمولا در بطن حوادث قرار دارند از اهمیت خاصی برخودار است.
 
کرمی گفت: مردم باید آموزش های اولیه مقابله و مدیریت حوادث غیر مترقبه را فرا بگیرند تا در صورت بروز هر گونه رخداد طبیعی چون سیل و زلزله از آموزش های لازم برای مدیریت حوادث اگاه باشند.
 
وی یادآور شد: باید با آموزش های مکرر و مفید جامعه اقشار مختلف مردم با حواداث و رخدادهای غیر مترقبه و بحرانی و مدیریت زمان در حین و بعد از رویداد آشنا شوند و این آموزش ها را به عنوان مطالبه خود از مسئولان قرار دهند.
 
وی در خصوص جشنواره فیلم کوتاه امید با محوریت حوادث طبیعی اظهار کرد: باید خدمات، امکانات، تجهیزات و نیز مدیریت بحران در هنگام بروز حوادث مستند سازی شود تا عموم مردم از ارائه این فعالیت ها توسط دستگاه ها مطلع و آگاه باشند.
 
به گفته کرمی این جشنواره با موضوع های حوادث و آگاهی از مخاطرات، ارتقای تاب آوری جامعه، افزایش امید و ترویج فرهنگ ایمنی، کاهش خطرپذیری بلایای طبیعی، مدیریت حوادث بحرانی، رفتار افراد در هنگام رویدادها و ....است.
 
وی یادآور شد: دستگاه های مختلف استان ایلام مستندات تولیدی خود در قالب مستندهای گزارشی کوتاه، انیمیشن، موشن گرافیک، نماهنگ، تولیدات آموزشی و ... در حداکثر زمان 30 دقیقه تولید و به جشنواره ارائه کنند.
 
وی افزود: مردم عادی نیز در صورتی که تصاویر یا فیلم های کوتاهی از هنگام وقوع حوادث چون سیل، زلزله، ریزگردها، آتش سوزی، اربعین و ... دارند می توانند در اولین جشنواره فیلم کوتاه امید شرکت کنند.
 
یک آذر آخرین فرصت ارائه اثار، داوری و انتخاب آثار برتر در اواسط آذرماه ماه است و تقدیر از برگزیدگان جشنواره نیز در پنج دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و مخاطرات طبیعی به میزبانی استان یزد برگزار می شود.
 
در این نشست مسئولان دستگاه های مختلف به ارائه دیدگاه، پیشنهاد، برنامه ها و توانمندی های دستگاه متبوع خود در زمینه تولید آثار مستند پرداختند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار