کد خبر: ۴۹۹۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵ 25 September 2017
پس از گذشت چندین ماه از انتخابات شوراها و در پی آن برگزاری مراسم تحلیف ، اولین اقدام شوراها در شهرها انتخاب شهردار است که در بسیاری از شهرهای استان این اقدام انجام شده و برخی شهرها هم تاکنون این اقدام را به سرانجام نرسانده و در حال رایزنی و بررسی ها هستند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمداز لنده در اقدامی جالب و کم سابقه گزینه های مطرح شده ازسوی پنج منتخب پنجمین دوره شورا برای تصدی شهرداری این شهر پاسخگویی سوالات شهروندان درفضای مجازی شدند.
دراین پرسش و پاسخ از شش گزینه مطرح شده چهارگزینه آقایان محمدظاهرآخش،علی افتخاری، باقر امینی مهر،کرامت دوستی شرکت کردند و به سوالاتی از بخش های مختلف پاسخ دادند.

آنچه درزیر آورده شده است به ترتیب سوالات مطرح شده و پاسخ آنان از سوی این افراد است که عینا درج میشود.

سوالات شهروندان ازمحمدظاهرآخش

سوال ، شما یکی از منتقدین شهردار اسبق بودید و نقدهای شما تا جایی که میدانیم هنوز از سوی شهرداری برآورده نشده اند! آیا به فکر حل آنان هستید؟

پاسخ محمدظاهرآخش ، با سلام. بله در زمینه زیرساخت های عمرانی و عدم توجه به شرایط های استاندارد و حقوق شهروندی در زمینه ارائه خدمات مطلوب شهری،منتقد بودم و چنانچه انتخاب شوم در خصوص حل موانع موجود جامه عمل می پوشانم و علنا اقدام خواهم نمود.

-سوال شهروند؛چه اندازه با مباحث اصول اولیه و همچنین مباحث تخصص در شهرداری آشنایی دارید

پاسخ ، بنده تحصیل کرده عمران هستم و با توجه به آشنایی بنده با زبان انگلیسی،مقالات مختلفی را در خصوص تحولات شهرسازی مطالعه نمودم و چند سالی است که هنرآموز رشته های معماری ،عمران و ساختمان هنرستانها می باشم
قسمتی از شهرداری در خصوص مسائل عمرانی و زیر ساخت هاست،بخشی مربوط به مسایل فرهنگی و جوانان،بخشی خدماتی و بخشی مربوط به مسائل اجتماعی است. اظهار نظر در خصوص موارد فوق و خصوصیات بنده بر عهده شهروندان گرامی است
پاسخ گزینه های شهرداری لنده به سئوالات شهروندان / محمدظاهر آخش: تحصیل کرده عمران و مسلط به زبان انگلیسی هستم/ مقالات مختلفی در خصوص تحولات شهرسازی مطالعه کرده ام / احداث جاده سلامت پیشنهاد من بوده است

-سوال شهروند: چه برنامه ای برای ساماندهی وضعیت سه شنبه بازار دارید؟

پاسخ ، همیشه نسبت به مکان کنونی سه شنبه بازار بدلیل مسدود شدن همزمان مسیر بیمارستان و ۱۱۵ و آتش نشانی و همچنین وضعیت بهداشتی این مکان و نداشتن امکانات معترض بودم. اگر موفق به تغییر مکان نشوم،در یک برنامه زمانی کوتاه نسبت به رسیدگی به وضعیت موجود و استقرار قابل قبول اقدام خواهم نمود.

-سوال شهروند ، آیا برنامه ای برای ایجاد شادی و تفریحات سالم در شهردارید؟

پاسخ ، بله احداث جاده سلامت،راه اندازی پیاده روی،دوچرخه سواری،احداث زمین چمن مصنوعی جزو برنامه های پیشنهادی بنده به منتخبین بوده است.

-سوال شهروند: زمینهای که قبلا مردم خریدند وبا مجوزشهرداری گرفتندتسهیلات بنیاد مسکن خانه ساختند .و حال جزء منابع ملی هستند. این افراد خریدار بودن خرید این زمین ها مربوط میشود به چندین سال قبل و حال به این خانه ها سند نمی دهند و منابع ملی جلو ادامه ساخت و ساز آنان را گرفته است. شهردار محترم چه راه حلی برای حل مشکلات این افراد که سالهاست زمین خریدند و فکر چنین طرحی را از طرف منابع طبیعی نداشتند ودرحال حاضرمیگویند این افرادکه عمدتا بی بضاعت هستند بایدمبالغی رابه متراژ زمین هاخود دوباره پرداخت کنند .

پاسخ ، این سوال مربوط به منابع طبیعی است و قطعا جوابگو هستند ،ولی اینکه چرا شهرداری در بدو ورود استعلام مربوطه را انجام نمی داد تا مردم سردرگم نشوند خود چیز دیگری است؟

-سوال شهروند: چه راه کاری دارید برای کانال سیل بند بوی تعفن این کانال قابل تحمل نیست؟

پاسخ ، این کانال نیاز است کف آن لایه روبی اساسی شود و شیب آن اصلاح شود و بعضی از قسمت های آن سرپوشیده و چمن کاری گردد و قسمتی از آن باید ایمن شود تا از سقوط افرادو خودروها در آن جلوگیری شود و هزینه ای معادل چهار صد میلیون اعتبار نیاز دارد تا دریک برنامه مدت دار به بهره برداری برسد.

-سوال شهروند: منتخبین گزینه های را که طرح کردند به گونه ای نزدیکان و اقوام نزدیک را اولویت دادند برای تصدی شهرداری نظرتون دراین باره چیست؟

بنده از نزدیکان به هیچ یک از منتخبین نیستم.

سوالات گروهی شهروند؛ سوال؛ ایا واقعا"خودتون را لایق و توانمند برا شهرداری می بینید ؟

سوال :اگه برنامه دارید و کپی پیست نیست تو گروهها بذارید تا مخاطبین و شهروندان نظر بدن

سوال؛در اداره شهرداری،سیاسی مدیریت می کنید یا قومی یا،مردم و اعضای شورا حرفای شمارا ثبت و ضبط می کنن

سوال ؛در صورت موفق نبودن در اداره شهر،آیا جسارت استعفا دارید یا با لابی گری بعنوان مدیر ناکارآمد ادامه میدی ؟

سوال ؛چطور و از چه راههایی برای برون رفت شهر از وضعیت فعلی اعتبار جذب می کنید ؟

-سوال ؛آیا توان ایجاد ارتباط قوی با جامعه خیرین برای پیشرفت شهر دارید ؟

سوال ؛آیا نیم نگاهی به پایتخت نشینان لنده ای الاصل دارید ؟ با کدام یک از این افراد ارتباط دارید.

پاسخ "برنامه های بنده حاصل تراوش ذهنی خودم می باشند"بله خود را توانا می بینم"در اداره شهر قانون برای بنده فصل الخطاب است" اگر نتوانستم ظرفچهار ماه از شروع ، خود استعفا می دهم و تحت هیچ شرایطی لابی گری نخواهم نمود"قدرت برقراری و ایجاد ارتباط دارم ولی با جسارت می گویم که در تهران با هیچ شخص مهمی در ارتباط نیستم ولی راههای نفوذی را بلدم و برای خود برنامه مدون دارم.

سوال شهروند ، تا چه اندازه از وضعیت شهرکهای فجر و سرآسیاب اطلاع دارید؟ اگه دارید پس چه مشکلاتی دارند و برنامه شما برای اصلاح این وضعیت چیست؟
همچنین با کدام یک از دو عنصر تاثیر گذار یعنی سردارهاشمی نماینده مجلس و مسولین دولتی در راس مدیران کل و فرماندار ارتباط دارید

پاسخ ، از وضعیت شهرک ها کاملا مطلع هستم. جدول گذاری و زیر سازی معابر در دستور کار است. فعلا از آسفالت خبری نیست مگر اینکه اوضاع تغییر یابد. خوشبختانه با نماینده مردم در مجلس خیلی زود می شود ارتباط مفید برقرار کرد چون هم بنده فرد کاری هستم و هم تمام تلاش نماینده کار برای حوزه انتخابیه خود است. در عین اینکه در بدو ورود تنها منتقد فرماندار محترم بودم و از دو طیف سیاسی متفاوت هستیم ولی بی ارتباط هم نیستم علی رغم اینکه نقدهای بنده را عده‌ای مخالفت با دولت می دانند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار