رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: خسارات شدید وارد شده به باغات انار خراسان رضوی قیمت انار امسال را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۴۹۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 25 September 2017

به گزارش تابناک : حیدر ساکن اظهار داشت: سال گذشته تعداد زیادی از باغات انار در جنوب خراسان بزرگ دچار خسارات شدید شدند و امسال محصولی برداشت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: به همین علت تولید انار بسیار کاهش داشته و تنها محصول شیراز باقی می‌ماند بنابراین پیش‌بینی این است که قیمت این محصول افزایش چشمگیری در طول امسال داشته باشد.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد مقدس با اشاره به کاهش میزان محصولات قاچاق در میادین میوه و تره‌بار شهر مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: در طول تابستان شاهد توزیع لیموترش و سیر بودیم که البته هم اکنون هر چند به میزان بسیار کم باز هم انواع قاچاق این اقلام در بازار مشاهده می‌شوند.

ساکن تأکید کرد: برای پیشگیری از قاچاق میوه باید برای اقلامی که تولید آنها در داخل پاسخگوی مصرف نیست مجوز واردات با تعرفه‌ای معقول در نظر گرفته شود تا علاوه بر درآمدزایی برای کشور موارد بهداشتی میوه‌های وارداتی نیز تأمین شده و مشکلاتی که قاچاق به همراه دارد به وجود نیاید.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از سیاست‌های نادرست که در بخش‌های مختلف میوه و تره‌بار وجود دارد مشکلاتی را برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد که یکی از آنها خرید محصولات قاچاقی با قیمت بسیار بالا است.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار