معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با ارائه خدمات مشاوره این اداره کل از خرداد ماه پارسال تاکنون 2500 سازش قطعی زوجها از بین13 هزار زوج متقاضی طلاق توافقی در این استان انجام و ثبت شد.
کد خبر: ۴۹۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷ 25 September 2017
به گزارش تابناک : غلامحسین حقدادی روز دوشنبه افزود: این موفقیت با اجرای طرح خدمات مشاوره به زوجهای متقاضی طلاق در راستای تفاهمنامه میان بهزیستی و دادگستری خراسان رضوی محقق شده است.
وی ادامه داد: در این مدت 22 هزار زوج متقاضی طلاق در قالب این طرح پذیرش شدند. از این شمار 13 هزار زوج با طی کامل مراحل مشاوره در نهایت به سازش قطعی و تکمیل فرم مربوطه رسیدند و برای آغازی نو در زندگی مشترک خود به خانه بازگشتند.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: علاوه بر این تعداد 1200 زوج نیز از ادامه روند شرکت در مراحل مشاوره انصراف دادند و دیگر نه به دادگستری و نه به مراکز مشاوره مراجعه ای نداشتند. با توجه به در نظر گرفتن این اصل که همه زوجهای متقاضی طلاق باید فرم تکمیل مراحل مشاوره را برای بررسی پرونده در دادگستری داشته باشند می توان پیش بینی کرد این شمار نیز به سازش برای ادامه زندگی مشترک رسیده اند.
وی افزود: این میزان سازش با اجرای طرح در هفت شهرستان استان خراسان رضوی محقق شد. با راه اندازی و اجرای طرح در اکثر قریب به اتفاق شهرستانهای استان و با راه اندازی سامانه ملی طلاق هم اکنون 99 درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش این طرح قرار دارند.
حقدادی ادامه داد: این طرح ابتکار خراسان رضوی است. هم اکنون چندین استان دیگر با توجه به کسب نتایج عالی از اجرای آن، فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده اند.
وی بدون اشاره به آمار بیشتر گفت: در مقایسه آمار طلاق در پنج ماه نخست امسال با مدت مشابه پارسال میزان طلاق در خراسان رضوی 13.5 درصد کاهش داشته است.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار