مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران، گفت: طی 6 ماهه نخست سالجاری، با انسداد 451 حلقه چاه غیر مجاز در استان تهران از برداشت بیش از 16 میلیون متر مکعب آب جلوگیری شده است.
کد خبر: ۴۹۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 25 September 2017
به گزارش تابناک تهران و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا بختیاری" در چهل و نهمین نشست طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی، اظهار داشت: بر اساس ابلاغ شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران، شرکت آب منطقه ای تهران باید در سال جاری 1500 حلقه چاه غیر مجاز را پر و مسلوب المنفعه کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دقیق برای تحقق این برنامه، افزود: از ابتدای سال تا 31 شهریور سال جاری  451 حلقه چاه غیر مجاز در استان تهران پر و مسلوب المنفعه شده است که سهم تهران بزرگ 101 حلقه چاه، شهریار 60 حلقه ، رباط کریم 36 حلقه، اسلامشهر 37 حلقه، ری 37 حلقه، ورامین 31 حلقه، پاکدشت 13 حلقه، دماوند 69 حلقه، فیروزکوه 53 حلقه و شمیرانات 14 حلقه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه انسداد 451 حلقه چاه غیر مجاز باعث جلوگیری از برداشت و تخلیه بیش از 16 میلیون متر مکعب از منابع آبی استان شده است، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و تاکیدات انجام شده تا پایان امسال به برنامه مورد نظر خواهیم رسید.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شش ماهه نخست امسال در زمینه نصب کنتور هوشمند برای چاه های آب، بیان کرد: تاکنون بیش از 182 دستگاه کنتور حجمی و 176 دستگاه کنتور هوشمند (طرح فهام) بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری در سطح استان نصب شده است.

بختیاری تصریح کرد: اگر چه نصب کنتور حجمی و هوشمند برای همه چاه های هدف در دستور کار بوده و در حال انجام است اما تمرکز ما بر نصب این کنتورها توسط بهره برداران بر روی چاه های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران  در خصوص لزوم اجرای برنامه های فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای تهران در حال انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان بسیج و تبلیغات اسلامی به منظور استفاده از ظرفیت این دستگاه ها برای تحقق اهداف طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی است و علاوه بر این نیز با تلاش دفتر روابط عمومی همکاری خوبی با صدا و سیما شکل گرفته است.

وی نحوه اطلاع رسانی در اثر گذاری بر جامعه را بسیار مهم دانست و گفت: برنامه های فرهنگی باید متناسب با ذائقه مردم اجرا شده و تا حد امکان از روش های سنتی پرهیز شود.

بختیاری تصریح کرد: پیشرفت و تحقق اهداف برنامه ریزی شده نیازمند همراهی و همدلی همه ارکان شرکت است.

وی در پایان گفت: همه کارکنان باید با مسوولیت پذیری به وظایف خود عمل کنند و تلاش های آنان در کنار همدلی باشد.


جلوگیری از هدر رفت آب، توسط آب منطقه ای تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار