اعضای شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر مشهد با هبه اتوبوس به مجتمع آموزشی و نیکوکاری توان‌یابان مخالفت کردند.
کد خبر: ۴۹۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 25 September 2017

به گزارش تابناک رضوی؛  یکی از دستور کارهای چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که صبح امروز در تالار شهر برگزار شد، هبه تعدادی اتوبوس به مجتمع آموزشی و نیکوکاری توان‌یابان مشهد بود که با مخالفتت اعضای شورای شهر مواجه شد. 

بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به مخالفت این کمیسیون با این لایحه، اظهار کرد: این مجتمع در سال‌های گذشته چندین‌بار تسهیلات و کمک‌هایی از شورای شهر گرفته است و با توجه به وضعیت فعلی شهرداری و پرشدن سقف هبه‌ها، کمیسیون برنامه و بودجه با هبه این اتوبوس‌ها به این مجتمع مخالف است.

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد نیز از مخالفت این کمیسیون با این هبه خبر داد و تصریح کرد: در گذشته تسهیلات و کمک‌های متعددی به مجتمع توان‌یابان پرداخت شده است و با توجه به پرشدن سقف هبه‌های شهرداری، امکان کمک وجود ندارد.

وی با بیان اینکه «شورای شهر خواهان کمک مساوی به تمامی مجتمع‌های خیریه سطح شهر است»، ادامه داد: بر این اساس به دنبال ارائه طرحی برای کمک به تمامی موسسات و مجتمع‌های نیکوکاری و خیریه سطح شهر هستیم و نمی‌خواهیم میان آن‌ها تبعیض قائل شویم.

شهناز رمارم، عضو شورای شهر مشهد در مخالفت با نظر کمیسیون‌های شورای شهر در خصوص این لایحه، عنوان کرد: مناسب‌سازی فضای شهر برای معلولان از وظایف شهرداری و شورای شهر است و با توجه به اینکه شهر به هیچ عنوان برای معلولان مناسب نیست باید حداقل در جهت حمایت از این افراد چنین اقداماتی انجام دهیم.

وی افزود: اگر دستمان برای هبه باز نیست، این اتوبوس‌ها می‌توانند به صورت امانی در اختیار مجتمع قرار گیرد. درست است که این مجتمع پیش از این نیز از شورای شهر کمک گرفته‌اند، اما با توجه به اینکه این مجتمع به معلولان کمک می‌کنند، وظیفه ماست که به آنان کمک کنیم.

همچنین امیر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با نظر کمیسیون‌ها سخنرانی کرد و با توجه به کمک‌های بسیاری که مجتمع آموزشی و نیکوکاری توان‌یابان به معلولان می‌کند، خواهان تصویب این لایحه شد.

محمدحسین ودیعی، عضو شورای شهر مشهد در موافقت با نظر کمیسیون، گفت: این صحبت‌ها کاملاً به‌جاست و کمک به معلولان کاری کاملاً خوب است، اما با توجه به اینکه در این لایحه باید چند دستگاه اتوبوس در اختیار این مجتمع قرار دهیم و این موضوع برای شهرداری هزینه دارد و همچنین موسسات متعددی در سطح شهر وجود دارند که به آن‌ها نیز باید کمک شود و این مجتمع به اندازه کافی از این کمک‌های شهرداری و شورای شهر بهره‌مند شده است. با هبه اتوبوس به این مجتمع مخالف هستم.

در پایان اعضای شورای شهر با وجود مخالفت ۷ نفر از اعضاء و با ۸ رای، با لایحه هبه اتوبوس به مجتمع آموزشی و نیکوکاری توان‌یابان مخالفت کردند.

گفتنی است، مجتمع آموزشی و نیکوکاری توان‌یابان یک مجتمع خیریه است که به آموزش، ایجاد اشتغال و کمک به درمان معلولان می‌پردازد.
منبعغ ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار