شهردار مشهد به دیدار آیت الله علم الهدی رفت؛
نماینده ولی فقیه در دیدار با شهردار جدید گفت: وقتی بنا شد بستر زندگی مردم بستر آرامش‌بخشی نباشد، در آن مردم هیچ فرهنگ، تربیت و تذکری اثر نمی‌کند؛ مسئله فرهنگ، مقدم بر ساخت‌وسازهاست اما اگر ساخت و سازی در شهر صورت نگیرد که برای مردم آرامش‌بخش باشد، فرهنگ را نیز نمی‌پذیرند.
کد خبر: ۴۹۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰ 25 September 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ آیت‌الله علم‌الهدی امروز در دیدار با مهندس تقی زاده خامسی، شهردار جدید مشهد ضمن خیرمقدم به وی، با بیان این‌که شهرداری مشهد، صدر خادمی امام رضا است چون ایشان اول مالک این شهر هستند، اظهار کرد: در موضوع فرهنگ شهرنشینی که مقداری در بین مردم مسئله دارد به این دلیل است که مردم در زندگی خود گرفتار و پریشان هستند.

 ایشان افزود: مردم وقتی گرفتار و پریشان هستند، از خود بی‌خود می‌شوند همچون کسی که بچه یا پدرش را ازدست‌داده، تعادل روحی ندارد، مردم نیز وقتی گرفتار باشند، تعادل روحی خود را از دست می‌دهند.

 نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وقتی بنا شد بستر زندگی مردم بستر آرامش‌بخشی نباشد، در آن مردم هیچ فرهنگ، تربیت و تذکری اثر نمی‌کند؛ مسئله فرهنگ، مقدم بر ساخت‌وسازهاست اما اگر ساخت و سازی در شهر صورت نگیرد که برای مردم آرامش‌بخش باشد، فرهنگ را نیز نمی‌پذیرند.

 ایشان با بیان این‌که به اعتبار حضور مسؤولان و افراد مؤثر سیاسی و اقتصادی در بالای شهر، در تهران و شهرهای بزرگ، شیب خدمت‌رسانی به بالای شهر است، تصریح کرد: نتیجه این می‌شود که زمان ارائه خدمات به پایین‌شهر که می‌رسد، همه چیز تمام می‌شود؛ در حاشیه شهر مشهد خیابان‌ها آسفالت نبود، کسی که در این منطقه زندگی می‌کند، وسط کوچه‌اش منجلاب آلوده است و فرزندش محل تفریح ندارد، این فرد دیگر تعادل فکری ندارد که بخواهد فرهنگ را بپذیرد.

 آیت‌الله علم‌الهدی به شرایط موجود در حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: حاشیه شهر کانون فسق، فجور و خانه مفاسد اخلاقی بود، محلی که افرادی اسلحه جمع کرده بودند و به‌صورت خریدوفروش قاچاق انجام می‌شد، وهابیت نفوذ کرده بود و برای شهر خطر امنیتی ایجاد کرده بودند.

 ایشان با بیان این‌که جمع همه این مفاسد باعث شد حاشیه شهر، بدترین نقطه به لحاظ فرهنگی شده بود، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 93 به مشهد مشرف شدند، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله صافی گلپایگانی به رهبری گفتند مشهد در حال تبدیل‌شدن به پایگاه وهابیت است که در حال استفاده از شرایط نابسمان حاشیه شهر هستند؛ به دستور رهبری، ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر تشکیل شد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: سپاه پاسداران، شهرداری، سازمان تبلیغات و مرکز رسیدگی به امور مساجد در این ستاد جمع شدند تا هر اقدامی شکل گرفت، به‌صورت هماهنگ انجام شود.

 ایشان افزود: آقای مرتضوی با توان خود وارد کار شدند و واقعاً شیب شهر را به سمت حاشیه شهر عوض کردند، خیابان‌ها را آسفالت کردند، از بالای شهر به پایین‌شهر آمدند و ظاهر حاشیه شهر از آن شکل نابسامان درآمد؛ از این نقطه، زیرساخت‌های فرهنگی مثل مسجد و سالن‌های ورزشی با کمک سپاه و شهرداری ایجاد شد.

 آیت‌الله علم‌الهدی به تغییر ظاهر حاشیه شهر و آبادانی این مناطق اشاره و بیان کرد: به فاصله کمتر از 6 ماه، حاشیه شهر تبدیل به منطقه‌ای آباد شد و دستگاه‌های امنیتی نیز مظاهر جرم و فساد را جمع کردند؛ با اصلاحی که در آن منطقه صورت گرفت، شهر از بسیاری مشکلات نجات پیدا کرد.

ایشان با تأکید بر این‌که اگر مرکز زندگی مردم بهبود پیدا کند، شهر تغییر پیدا می‌کند، گفت: شهردار مشهد عضو قطعی ستاد ساماندهی حاشیه شهر است؛ حضور شما در این ستاد هم نشان اهمیت دادن شما به نهادی است که رهبری به تشکیل آن امر کردند و هم قضیه برای شما ملموس می‌شود تا در موضوعاتی که از نظر شهرداری باید توسعه پیدا کند، اطلاع پیدا کنید.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: شما شما را حضرت برای خدمت پذیرفتند که شهردار مشهد شدید، امیدواریم خداوند به شما در این خدمت رسانی توفیق دهد.
منبع؛ alamolhoda.com
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار