تابناک مرکزی: رئيس شوراي شهر اراك از تاييد مدارك اسماعيل تاجران شهردار منتخب توسط كميته تطبيق فرمانداري اراك خبر داد .
کد خبر: ۴۹۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 26 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی از ايسنامركزي، كاوه فلك افلاكي در صحن علني شوراي شهر اظهار كرد: مباحثي در خصوص مدارك شهردار منتخب در فضاي مجازي منتشر شد كه صحت نداشت .

وي با اشاره به جلسه هفته گذشته در وزارت كشور اظهار كرد: اين نشست در واقع جلسه بررسي و ارزيابي بود و گزارشي از وضعيت مالي شهرداري اراك ارائه شد كه حاكي از شرايط نااميدكننده اي بود .

فلك افلاكي تصريح كرد: وضعيت مالي شهرداري اراك روشن و شفاف نيست به طوري كه وصولی ها به حساب مشخص و متمركز واريز نمي شود و لازم است وضعيت شفاف شود .

وي با اشاره به توصيه خندان دل معاون وزير كشور گفت: براساس اين توصيه لازم است حسابرسي دقيقي از عملكرد مالي شهرداري اراك انجام گيرد و اين امر را مي توان با استخدام حسابرس حرفه اي و مورد وثوق دنبال كرد .

رئيس شوراي شهر اراك تاكيد كرد: در شوراي پنجم بايد با وجود همه مشكلات و گستردگي ها درآمد و هزينه شهرداري شفاف شود .

وي بيان كرد: در حال حاضر حسابرسي روتين شهرداري در حال انجام است، اما لازم است به منظور شفاف سازي وضعيت موجود و ادعاي شهردار قبل مبني بر فاقد بدهي بودن شهرداري و تحويل مجموعه اي ثروتمند، حسابرسي مجزا و بدون تداخل دنبال شود .

وي در خصوص تاييد شهردار منتخب اراك افزود: در جلسه وزارت كشور مباحثي درخصوص شهردار اراك مطرح شد، "تاجران" به دليل بازنشستگي براي احراز پست شهرداري اراك بايد مداركي دال بر ايثارگري و يا خانواده شهدا ارائه مي كرد كه طبق بررسي های انجام شده مدارك ارائه شده داراي نواقص بود .

فلك افلاكي اضافه كرد: مهلت قانوني براي تكميل مدارك به تاجران داده شد كه پس از ارائه امروز صبح در جلسه با فرماندار اراك، تاييد مدارك توسط كميته تطبيق فرمانداري اعلام شد .

وي تاكيد كرد: البته اين تاييد به معناي پايان كار نيست بلكه مرحله اول تاييد انجام شده است و بايد تایید نهایی مراتب بالاتر نيز انجام شود که به زودي نتیجه کار مشخص مي شود .

مرتضي سورانه يكي از اعضای شورا بر لزوم ارائه صورتجلسه تغيير و تحول و تاييد ادعاهاي شهردار قبل تاكيد كرد و گفت: لازم است مسائل مالي به صورت شفاف در اختيار شهروندان قرار گيرد و خواستار شفاف سازي وضع موجود هستيم و بحث تحقيق و تفحص مطرح نيست .

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار